23/12/2023
PATRICK RISCH

De federatie is verheugd om aan te kondigen dat Sahadi DARIA vanaf 1 januari 2024 de functie van Algemeen Directeur zal bekleden.

Sahadi heeft geen korfbalverleden maar heeft wel ervaring in de sportwereld. "Ik zie sport als een belangrijk onderdeel in de samenleving waarbij mensen zich kunnen ontplooien. Zelf heb ik een diploma lichamelijke opvoeding en ik heb bij de sportdienst van Stad Antwerpen, Sporting A, gewerkt. Ook in mijn vrije tijd ging er heel wat tijd naar het aanbieden van sport aan jongeren."

Bij de korfbalfederatie wacht hem nu de taak om als Algemeen Directeur mee beleidsmatig te werken in samenwerking met het Dagelijks Bestuur en het directiecomité. "Ook dat is mij niet vreemd want ik heb ervaring als schooldirecteur en was het afgelopen jaar directeur bij 11.11.11. Daarnaast heb ik recent ook een MBA behaald, dit geeft mij heel wat extra bagage voor deze opdracht."

Hoe ziet Sahadi zijn opstart bij team KBKB?

"De komende periode zal in het teken staan van inwerken, het leren kennen van mensen binnen de korfbalwereld en van belangrijke partners daarbuiten, en vertrouwd geraken met de organisatie. Het zal kwestie worden mij het korfbal-DNA eigen te maken, maar dat lijkt me geen probleem te worden met alles wat ik al gehoord heb."

Voorzitter Patrick Risch is enthousiast over de nieuwe aanwinst voor de korfbalfederatie.
"De bijzondere achtergrond van Sahadi, van vluchteling tot MBA, toont zijn wendbaarheid en zijn doorzettingsvermogen. Twee eigenschappen die erg van pas zullen komen in de uitdagingen waar we de komende jaren voor staan. Op 2 januari start Sahadi in zijn nieuwe functie, en hij zal dadelijk beginnen meewerken aan het ontwikkelen van ons beleidsplan 2025-2028."