19/10/2024
PATRICK RISCH

Het Auditcomité van de KBKB heeft als taak, in opdracht van de Algemene Vergadering, de interne beheersing van de organisatie te evalueren en toezicht te houden op de werkzaamheden van de financieel directeur.

Het comité rapporteert zijn bevindingen aan de Jaarlijkse Algemene Vergadering, waardoor de leden van de KBKB (de clubs) een onafhankelijke beoordeling krijgen voordat zij de jaarrekening goedkeuren.

Het huidige Auditcomité werd benoemd tijdens de Algemene Vergadering van 12 december 2020 (met één vervanging op 25 juni 2022), en hun termijn loopt af. Daarom roept het Bestuursorgaan geïnteresseerde kandidaten op om zich aan te melden voor een nieuwe termijn van vier jaar als lid van het Auditcomité.

Hoewel er geen specifieke voorwaarden zijn voor kandidatuurstelling, is het wenselijk dat kandidaten beschikken over een basiskennis van boekhouding of audit. Alle kandidaturen zullen ter goedkeuring worden voorgelegd aan de Algemene Vergadering.

Geïnteresseerden kunnen hun kandidatuur met motivatie tot 15 november indienen via e-mail naar voorzitter@korfbal.be en directeur@korfbal.be.
Meer inlichtingen kunnen verkregen worden via Team KBKB (info@korfbal.be).