02/09/2024
Liesbeth (KBKB) NEIRINCKX

Korfbal is dé sport om op school te beoefenen want gemengd en er moet samen gespeeld worden, maar jammer genoeg blijft onze prachtige sport vaak nog onbekend bij leerkrachten.

Daar moeten we verandering in brengen!
Wanneer we de handen in elkaar slaan, moeten we in staat zijn om meer korfbal te laten spelen op scholen. Daarom doen we opnieuw een warme oproep:
Zoek scholen (leerkrachten) die korfbal op school willen aanbieden:

De federatie heeft  namelijk laagdrempelige tools ontworpen waarmee jullie, de korfbalverenigingen, korfbal duurzaam bij leerkrachten en scholen in de schijnwerper kunnen plaatsen.

Download de samapp (link op afbeelding) en ga op zoek naar de korfbaloefeningen.

Het hele project is gesteund op een leuke beleving van onze sport, spelvormen staan dus centraal. Technieken aanleren moet in de clubs gebeuren.

Extra info of hulp nodig? Contacteer Team KBKB
Interesse? Schrijf je dan snel in voor de Teams-bijeenkomst op 10 september. Daar krijg je alle informatie en kun je samen met andere verenigingen deze mooie uitdaging aangaan.

Laten we er met z'n allen voor zorgen dat korfbal op steeds meer scholen gespeeld wordt, zo kunnen wij ons aantal jeugdleden verhogen.

We kijken uit naar jullie enthousiaste deelname.