24/08/2024
Maike Van Damme

Met de drie overwinningen tegen Frankrijk, Armenië en Portugal heeft België zich verzekerd van de reekswinst op de World Cup Beach.

Na het wegvallen van China als tegenstander, stonden er vandaag drie wedstrijden op de planning. In de eerste match namen de Scorpions het op tegen Frankrijk. Hoewel het aanvankelijk wat lastig was om de bal in de korf te krijgen, konden onder andere Robbe Catthoor en Cedric Schoumacker met enkele fraaie treffers de kloof snel vergroten, wat resulteerde in een eindstand van 10-1.

In tweede wedstrijd lag het tempo een stuk hoger. De Scorpions lieten Armenië alle hoeken van het veld zien en ondanks dat er nog ruimte was voor scherpere afwerking, werd het een duidelijke 0-19 overwinning.

De laatste overwinning werd de Scorpions niet zomaar in de schoot geworpen door Portugal. Ze begonnen met een 0-1 achterstand door een communicatiefout tijdens de eerste wissels. Daarna ging het gelijk op, met beide teams die om de beurt scoorden, tot de stand uiteindelijk 4-4 werd. In de laatste minuten wisten de Scorpions een voorsprong van 2 punten te nemen en vast te houden. De Portugezen zorgden wel nog voor een spectaculair slot door na het eindsignaal met één hand vanaf de andere kant van het veld te scoren.

Zo sluiten de Scorpions de eerste dag af als reekswinnaar. Morgen om 10:40 uur staat de eerste plaatsingswedstrijd op de agenda.