09/08/2024
Maike Van Damme

Op zaterdag 10 augustus vindt de laatste manche van de Flanders Beachkorfbal Tour 2024 plaats in Temse.

De tour ging van start op 13 juli met 14 Belgische en Nederlandse teams die afzakten naar Blankenberge. Ondanks het minder goede weer in de eerste weken van juli, werden we die dag getrakteerd op zonneschijn en aangename korfbaltemperaturen. Voor de Belgian Scorpions was dit hun eerste oefenmanche in aanloop naar de IKF Beach World Cup, die eind augustus in Temse zal worden gehouden.

Op 27 juli stonden de Scorpions opnieuw op het zand. Dit keer in Hoevenen, samen met enkele U19- en seniorenteams die hier hun voorbereiding op het nieuwe korfbalseizoen begonnen. Een week later was het de beurt aan gastclub Limes om de voorlaatste manche te organiseren. Zowel recreanten als seniorenteams waagden zich in het zand, en er werd volop gestreden.

Morgen is het de beurt aan Temse om de laatste Beachmanche van 2024 te organiseren. Zo'n 16 teams zullen nog één keer de strijd aangaan in het zand. Voor de Scorpions is deze wedstrijd een ideale gelegenheid om te wennen aan de locatie waar over twee weken de IKF Beach World Cup zal plaatsvinden. Het belooft een mooie zomerse dag te worden!

Het Comité Beachkorfbal dankt sponsor Thuisverpleging Denie Bjorn, de gastclubs, de scheidsrechters en de vele vrijwilligers voor hun samenwerking en inzet, die de jaarlijkse beachkorfbaltour weer tot een succes hebben gemaakt.