01/08/2024
Alexis Elewaut

Wie wil er helpen om korfbal in de Vlaamse scholen op het leerprogrmma te laten opnemen?

We zijn allemaal overtuigd dat korfbal de ideale schoolsport is. Om korfbal in de scholen als balsport te promoten heeft de federatie verschillende tools ontworpen.

De clubs zoeken scholen in hun omgeving die korfbal in hun leerprogramma willen opnemen. De tools die de federatie heeft ontworpen, helpen de leerkrachten om korfbal in de belevingswereld van kinderen te enten. Alle motorische vaardigheden komen in het project aan bod en fun staat centraal.

Er wordt focus gelegd op beleving en niet op korfbaltechnieken. Met simpele regels: niet lopen met de bal, doelen als men vrij staat en de bal niet uit de handen nemen, kunnen we een heel eind verder. Schoolkinderen hebben geen nood aan gestructureerde sportregels maar houden van beleving.

Ben jij de persoon die korfbalsport in het leerprogramma van de scholen wil invoeren en bereid éénmalig per school de leerkracht op weg te helpen, schrijf je hier in. Er zijn geen diplomavoorwaarden aan verbonden, alleen liefde voor korfbal.

Clubs die inschrijven bij het project K@S en geen medewerkers vinden om het te promoten bij de leerkrachten kunnen altijd beroep doen op de poule medewerker "korfbalpromotie".

Als promotiemedewerker ontvang je een vergoeding van de federatie (verenigingswerk met onkosten), de clubs kunnen gebruik maken van een promotiemedewerker, ze storten het bedrag dat hij/zij ontvangen heeft terug aan KBKB.