10/02/2024

Boeckenberg heeft de Korfball Champions League afgesloten met zilver na 25-17 verlies tegen PKC/Vertom

In Papendrecht, de thuishaven van PKC/Vertom, werd van woensdagavond tot zaterdagmiddag de finale van de Korfball Champions League gespeeld. Door het last minute afzeggen van het tweede Portugees team werd er in een 'round-robin' gespeeld en werd de laatste wedstrijd van het tornooi de 'finale' als Boeckenberg en PKC/Vertom de ranking zouden aanvoeren.

Dat gebeurde ook want zowel Boeckenberg als PKC/Vertom wonnen hun eerste 3 wedstrijden met groot verschil.

Boeckenberg begon woensdag met een 30-14 zege tegen het Portugese Benfica. Op donderdag vormde het Duitse Pegasus met 29-11 geen probleem en op vrijdag werd met 30-12 TuS Schildgen ook uit Duitsland aan de kant gezet.

Tegen de Nederlandse kampioen verkocht het de huid fel, geruggensteund door heel wat Panter-supporters. Zo bleef alles vrijwel in evenwicht bij het einde van het eerste kwart (6-5), nadien trok PKC even door en liep 3 doelpunten uit tot 12-9 bij de rust.

Boeckenberg bleef vol inzet spelen en hield ook met een 5-4 in het derde kwart gelijke tred (17-13). In de laatste 10 minuten liep de thuisploeg gestaag wat verder uit om met 25-17 de Europese cup binnen te halen.

Foto's: Gertrude De Vries