11/03/2023

De halve finales bij de U13 leverden al direct spectakel op!

Vobako - Leuven 9-8 (GG)

Direct veel sfeer in de Sport Vlaanderen hal met Vobako en Leuven die elkaar partij gaven in de eerste halve finale U13. Leuven ging het best van start en nam de openingstreffer voor hun rekening, Vobako gelijk maar wat later Leuven met nieuwe treffers en een strafworp naar een 1-4 voorsprong. Vobako kon milderen tot 2-4 maar in de volgende aanval Leuven met de tegentreffer en zo 2-5 bij de rust.

In de tweede helft Vobako naar 3-5, maar Leuven bracht de kloof terug op 3 stuks. Via een strafworp, een korte kans en een afstandsschot op korte tijd Vobako plots op gelijke hoogte halverwege de 2de periode.

Met een omgezette stip, Leuven dan terug aan de leiding (6-7). Toen er nog 3 minuten op de klok prijkten, Vobako met de gelijkmaker maar aan de overkant werd gecounterd en 7-8. Vobako liet dan een strafworp onbenut, maar scoorde wel vanop afstand en zo 8-8 op het einde van de reguliere speeltijd. Het werd dus al meteen razend spannend bij de eerste wedstrijd van de dag waar een golden goal de beslissing moest brengen.

De eerste in de competitie lukte die beslissende treffer om zich te plaatsen voor de finale. Wel zuur voor Leuven dat de hele wedstrijd voor had gestaan.

AKC/Luma - Voorwaarts/Molinos 6-11

Voorwaarts/Molinos kwam in de eerste aanval onmiddellijk op voorsprong via een doorbraak en met een afstandstreffer ging het 4 minuten later naar 0-2. De tegentreffer van AKC/Luma kwam er halfweg de eerste helft, maar Voorwaarts/Molinos liet op zich wachten met de tegenscore. Toen ging het snel want in de drie opvolgende aanvallen werd er gescoord en zo naar 2-5. Met een strafworp aan groen-witte kant en doorbraak aan de overzijde werd in de slotminuut de 3-6 ruststand vastgelegd.

Met een strafworp Voorwaarts/Molinos naar 3-7, met een afstandstreffer milderde AKC/luma tot 4-7 maar het antwoord van Voorwaarts/Molinos volgde per direct en wat later de derde in de competitie naar een 4-10 voorsprong. AKC/Luma maakte handig gebruik van een balverlies om de 5-10 te score en aansluitend lieten beide teams een strafworp onbenut, maar AKC/Luma op doorbraak naar 6-10 met nog 3 minuten te spelen. In de slotseconden werd de 6-11 eindstand vastgelegd en zo Voorwaarts/Molinos de tweede finalist!