13/06/2024
Stefaan Segers

Officiële start van de zomer = inschrijven voor beachkorfbal!

Inmiddels is het bijna 2 weken geleden dat Boeckenberg AKC/Luma versloeg en zich kroonde tot veldkampioen. Waar we ook Borgerhout/GW (U19), Spartacus (U17), Vobako (U15) en Leuven (U13) een jeugdtitel zagen vieren. De studenten zitten volop in de examenperiode en de mensen kijken vooruit naar de aankomende zomervakantie. Tijd om plannen te maken dus en bezig te blijven. En hoe beter beide zaken combineren? Beachkorfbal!

We losten eerder al onze Flanders Beachtour 2024 maar uiteraard kan het geen kwaad om hierop nog eens onze aandacht te vestigen! Waar stopt onze beachkorfbaltour overal?

We starten in het mooie Blankenberge waar we op zaterdag 13 juli voor de eerste keer onze voetjes in het West-Vlaamse zand zullen steken. Een klassieker om onze zomer van start te laten gaan. Vorig jaar wonnen de Scorpions U19 daar voor HMKC.

Bij de recreanten haalde The Blue Ghosts het van Ganda.

Tijd voor revanche? Of gewoon een andere winnaar?

Time will tell!

Inschrijven kan alvast nog via volgende link. Inschrijvingen worden afgesloten op maandag 8 juli dus er rest niet veel tijd meer!

Op zaterdag 20 juli verplaatsen we ons naar de Kempen. Dat er in een zandstreek als de Kempen na verloop van tijd aan beachkorfbal zou gedaan worden, lag in de lijn der verwachtingen. Vobako legde 2 jaar geleden dan ook een prachtige beachaccommodatie aan naast de kantine en tussen hun korfbalvelden. Net voor onze nationale feestdag vindt onze manche daar plaats. Vorig jaar ging de finale tussen beide selecties (senioren - U19) en werd het podium vervolledigd door een selectie van KU Leuven.

1 week daarna trekken we richting Hoevenen. Net voor vele clubs met de voorbereiding zullen starten, een ideaal moment om even die conditie een laatste keer (of een eerste keer) te meten. Hoevenen is traditioneel de meest bezochte manche en zijn tradities er niet om in ere te houden?

Vorig jaar mochten we de Franse nationale beachkorfbalploeg verwelkomen die er zich kwam voorbereiden richting de World Cup Beach in Wroclaw, Polen. Ze keerden met een 3de plek terug huiswaarts.

Ook hier waren de Scorpions aan het feest met een 3de plek voor Catba. Wat wordt het dit jaar? Afspraak op 29 juli!

Op zaterdag 3 augustus (Limes) en zaterdag 10 augustus (KC Temse) komen we op de 2 laatste locaties.

Pal in de voorbereiding even een teambuildingsactiviteit? Of even wat intervaltraining inplannen? Dan schrijf je best in voor 1 van deze 2 manches.

De jeugdploegen starten meestal verspreid doorheen augustus. Maar ook hier een ideaal moment om de groep voor de eerste keer samen te brengen of net even wat afwisseling te brengen doorheen de vakantieperiode voor onze korfballende jeugd! Niet vergeten dat ook onze recreantenteams welkom zijn op onze manches.

Het zwaartepunt van de beachzomer ligt deze keer in eigen land met de organisatie van de IKF World Cup Beach (Europe) in Temse op 24-25 augustus.

Na de 5de plek van afgelopen WK in Pattaya kunnen onze Scorpions alle punten (voor de ingevoerde IKF-ranking) en aldus ook steun gebruiken om zich te kwalificeren voor de World Games 2025.

Beachkorfbal staat vanaf dan mee op het programma van de World Games 2025 dus we schakelen een versnelling hoger en kijken ook op lange(re) termijn.

Wie is er nu allemaal geselecteerd voor deze beide selecties? Houd onze pagina in het oog, de komende weken lezen jullie meer info op!

Stay tuned en op naar een prachtige beachkorfbalzomer!

"It's beaching time!"