10/03/2024
Stefaan Segers

De Panters haalden het met 15-12 in een verdedigende halve finale

Temse startte sterk aan de halve finale door onmiddelijk te scoren in hun eerste 2 aanvallen, Kato Claus met een vrijworp en Gilles Damme met een ver schot namen hier de eerste 2 doelpunten voor hun rekening. Boeckenberg had in deze openingsfase last om aan goed uitgespeelde aanvallen te komen en was zoekende naar de juiste kansen. Boeckenberg-coach Jordan de Vogelaere probeerde hier wat aan te veranderen door al na 7 minuten Mattijs Preckler en Mirko Van den Audenaerde van vak te verwisselen. Mado Verhoeven (Boeckenberg) zorgde er met een penalty voor dat de 0 van het scorebord kwam, direct gevolgd door een time-out van Boeckenberg. De verdedigingen bleven echter baas met vooral Mathieu Thysman (Temse) die heel veel steals voor zijn rekening nam. Halverwege de eerste helft zaten we aan 3-4 voor Temse na een knal van Wiebe Piessens. Bij een 4-5 stand mocht Boeckenberg naar de stip maar Florian Van Hoeck verzuimde echter om gelijk te maken, Evi Wijckmans maakt dit niet veel later wel goed met haar 2de afstandsschot. Wiebe Piessens zorgde voor de 5-6 ruststand door een kans in het achtervlak te benutten.

De 2de helft ging van start met de gelijkmaker van Boeckenberg (6-6), met het eerste herendoelpunt uit de handen van Mattijs Preckler. Niet veel later scoorde Florian Van Hoeck de 7-6, op die manier maakte hij zijn 2de penaltymisser meer dan goed. Op het moment dat Charlotte De Haan de 8-6 maakte op inloper begon Boeckenberg de bovenhand te nemen. Stelselmatig vergrootte Boeckenberg de voorsprong in een 2de helft die bol stond van de blessurebehandelingen langs Boeckenberg-kant. Het tempo verdween zo nog iets meer uit deze wedstrijd. Boeckenberg profiteerde hiervan door uit te lopen naar 11-7 en verder naar 14-8 na een schot van Mirko Van den Audenaerde. Temse klampte nog even aan na 2 doelpunten van aanvoerder Mathieu Thysman (15-10 penalty en 15-11 fade-away uit de rebound). Wiebe Piessens schonk nog wat hoop door snel ook de 15-12 te scoren op afstandsschot maar liep niet veel later tegen een groene kaart aan en hiermee verdween het laatste sprankeltje paars-witte hoop.

Boeckenberg dus naar de U19-finale in een wedstrijd die lang op slot bleef en waar beide teams lieten zien een aardig stukje te kunnen verdedigen!

Foto's: Marco Spelten (Actiefotografie.be)