10/03/2024
Liesbeth (KBKB) NEIRINCKX

Voorwaarts/Molinos verslaat Vobako met 23-20.

Voorwaarts/Molinos opende de score via een strafworp waarna de 1-1 snel volgde via Daan Pallemaerts. Hierna bouwde Voorwaarts/Molinos een klein kloofje uit zodat na 15 min. spelen de tussenstand 8-4 was waarbij voornamelijk  Lauri De Waele (4) en Joppe Rottiers (2) makkelijk de weg naar de korf vonden. Hierna begon Vobako zachtjes te knabbelen aan de achterstand zodat er na 23 min. spelen een 11-10 op het scorebord stond. De laatste 2 min. van de eerste helft kon enkel Voorwaarts/Molinos nog 2x scoren waardoor de ruststand 13-10 was. Werk aan de winkel voor Vobako.

Daar begonnen ze direct aan in de 2de helft met een doelpunt van Mats Pauwels (13-11). Na 7 min. in de 2de helft was de kloof teruggebracht tot 1 doelpunt (15-14). Voorwaarts/Molinos liet echter niet begaan en na 40 min. wedstrijd stond er  20-15 op het scorebord na een doelpunt van Loris Van Der Wee. Vobako vocht voor wat het waard was, kroop terug wat dichterbij via doelpunten van Yorick Ruts en Til Boermans, 21-17 met nog 5 min. te spelen. Vobako ging op zijn elan door en kroop dichter en dichter (22-20). In de laatste minuut maakte Janne Doossche met een knappe doorloper een einde aan de inhaalbeweging en bracht de einduitslag op het scorebord, 23-20.

Wedstrijdsponsor was DE WIN ramen & deuren

Foto's : Marco Spelten (Actiefotografie.be)