07/01/2023

In de finale was de vice-kampioen van Nederland te sterk voor Borgerhout/GW

Borgerhout/GW - PKC/Vertom 14-25

Borgerhout/GW

Aanval: Jaro Peeters (4) - Jarni Amorgaste (2) - Elke Gijsen - Britt Saey (1)

Verdediging: Glenn Pauwels (1) -  Roy Van Laeken (3) - Daphne van den Bossche - Elke Ledent (1)

Wisselspelers: Sven Vervloet (2) - Kane Gerlo - Ellen Saey

PKC/Vertom

Aanval: Olav Van Wijngaarden (3) - Arjen Van Houwelingen (3) - Sanne Van Der Werff (1) - Zita Schröder (3)

Verdediging: Richard Kunst (5) - Jelmer Jonker (3) -  Romy De Rijke (4) - Brett Zuijdwegt (1)

Wisselspeler: Nienke Hintzbergen (2)

De KCL ronde 3 finale ging van start met een minuut ingetogen stilte naar aanleiding van het heengaan van Bea Zielens. Spelers, entourage en collega’s van het Comité Evenementen en Organisaties van de KBKB betuigden gezamenlijk hun medeleven.

PKC/Vertom ging verschroeiend van start en Borgerhout/GW had wat moeite om de weg naar de korf te vinden. In de voorlaatste minuut van het eerste kwart  opende Jarni Amorgaste de rekening van de Zebra’s met de 1-8. Daarna Borgerhout/GW met 2 treffers op rij van Jaro Peeters naar 5-9 en brak de wedstrijd wat open. PKC/Vertom etaleerde hun kunnen en gingen ruim aan de leiding bij de rust: 8-18.

De tweede helft kende een trage start en inspireerde niet tot scoren. We telden slechts 4 doelpunten in de eindfase van het derde kwart: 10-20.

Met een 14-25 stand verzekerde PKC/Vertom zich van de eerste plaats in deze KCL 3de ronde en op 10 en 11 februari krijgen we zodoende PKC/Vertom (NED) tegen Belgisch kampioen Floriant Merelbeke (BEL) in de Korfball Champions League finale-ronde en Borgerhout/GW (BEL) neemt het op tegen Nederlands kampioen Fortuna/Delta Logistiek.