01/05/2022

In het Ter Rivierenhof streden Voorwaarts/Molinos en Borgerhout/GW om de trofee Van Steenbergen

Voorwaarts/Molinos:

dames: Lise Van Maldeghem (2) - Elin Loos (2) - Sarah Goethals - Imke Loos (1) en wisselspeelsters: Janne Loos (1)

heren: Jens Vogels (3) - Lars Kerstens (4) - Christoph Hellemans (5) - Brice Mardesson (1) en wisselspelers: Liam Van Hoof, Jens Verbruggen, Jonas Van Loock

Borgerhout/GW:

dames: Elke Gijsen (1) - Britt Saey (3) - Elke Ledent (5) - Amy Pauwels (1) en wisselspeelsters: Kelly Huismans, Ellen Saey, Daphne Van Den Bossche, Hannelore De Decker

heren: Roy Van Laeken (2) - Glenn Pauwels (5) - Kian Amorgaste (2) - Jarni Amorgaste (8) en wisselspelers: Jeroen Beeusaert, Jaro Peeters (1), Thomas Mol, Sven Vervloet

Het team uit Edegem nam de beste start en liep maximaal 5-2 uit met doelpunten van onder meer Lars Kerstens en Christoph Hellemans. Het had dan net Sarah Goethals zien uitvallen na een botsing. Janne Loos kwam op het terrein en zo stonden de 3 zussen Loos samen op het terrein in de Bekerfinale.

Jarni Amorgaste, goed voor 8 stuks in deze finale, en Glenn Pauwels brachten dan hun team langszij halverwege de eerste helft: 7-7. Met scores van Britt Saey, opnieuw Jarni Amorgaste en Glenn Pauwels lukte Borgerhout/GW een 3-punten kloof. Janne Loos kon nog milderen tot 10-11 diep in de eerste helft, maar Borgerhout/GW toch met een bonus van 3 doelpunten richting de kleedkamers. Ruststand 12-15.

Na de pauze Borgerhout/GW direct met 3 doelpunten op rij naar 12-18 en na 10 minuten spelen stond het 13-20. Voorwaarts/Molinos kon het hoge percentage uit de eerste helft (32%) niet verder zetten en zag veel aanvallen stranden na 1 poging omdat de rebound voor Borgerhout/GW was.

Het team uit Borgerhout zou de wedstrijd eindigen met eenzelfde afwerkingspercentage als Voorwaarts/Molinos maar kon zo’n 40 pogingen meer nemen en dat vertaalde zich in een voorsprong die gestaag werd uitgebouwd. Bij Voorwaarts/Molinos trachtte men met een aantal wissels het tij te keren, maar onder impuls van de broers Amorgaste, zowel scorend als rebounded, bleef Borgerhout/GW de voorsprong verstevigen.

3 minuten voor tijd mocht de ganse Borgerhout/GW bank het terrein op en kon het feestje ingezet worden!

De Beker van België ging naar Borgerhout/GW na 19-28 winst tegen Voorwaarts/Molinos!