15/12/2020
David Van den Bosch

Eddy LeenaardsMet droefheid vernam de KBKB het overlijden van Eddy Leenaards, erevoorzitter van Sikopi.

Eddy is jarenlang voorzitter geweest van Sikopi. Eddy zorgde samen met zijn bestuursleden voor de gouden jaren van Sikopi. Hij was voorzitter op het moment dat Sikopi geschiedenis schreef door als eerste Belgische club Europees Kampioen te worden in Lissabon. Tijdens het winnen van de laatste zaaltitel van Sikopi in '99 was Eddy ook trotse voorzitter.

Eddy zijn engagement ging ook verder dan Sikopi zelf. Binnen de KBKB was Eddy over een periode van meer dan 20 jaar onder andere lid van het Comité Erebeker, het Spelregelcomité, de Technische Commissie, het Comité Affiliaties en het Comité Reglementen. Daarenboven was hij ook ooit één van onze internationale scheidsrechters en actief als scheidsrechtersbeoordeelaar.

Na zijn voorzitterschap bleef Eddy nog steeds een trouwe Sikopi- en korfbalsupporter. Hij stond klaar met advies voor nieuwe bestuursleden en miste geen enkele wedstrijd van zijn club.

We wensen zijn echtgenote en de familie veel sterkte met hun verlies.

Je kan de familie online condoleren