09/09/2020
Liesbeth (KBKB) NEIRINCKX

De KBKB-Vlaamse Liga heeft een korte bevraging uitgestuurd naar alle clubs ivm de leeftijdscategorieën jeugd.

We willen graag nagaan welke leeftijdscategorieën bij de jeugd het grootste draagvlak hebben bij onze clubs.
De huidige leeftijdscategorieën (U6, U8, U10, U12,...):

• Aangepast aan het schoolsysteem in België, waarbij dus de lagereschool kinderen niet samen komen te zitten bij kinderen uit de middelbare school (U13 in andere systeem).
  • In deze indeling is er een jeugdcategorie minder want gaan van U16 naar U19.
  • De indeling verschilt met de internationale leeftijdscategorieën zodat bij nationale en regionale selecties moet geschakeld worden en dus sommige geselecteerden plots met een andere bal en/of paalhoogte moeten spelen.

Daarnaast de eventuele nieuwe leeftijdscategorieën (U7, U9, U11, U13, U15, U17 en U19):

• Hier moet niet geschakeld worden bij internationale ontmoetingen
  • Er is een minder groot leeftijdsverschil is in de hoogste leeftijdscategorieën (telkens 2 jaren, bij het huidige systeem bestaat de hoogste leeftijdscategorie uit 3 jaar).

Bekijk dit binnen de club en geef het standpunt van de club door (niet dat van 1 persoon binnen de club).