01/07/2020
David Van den Bosch

Na de veiligheidsraad van 24 juni en het ministerieel besluit van 30 juni, hebben we de aangekondigde versoepelingen opgenomen in onze exit richtlijnen.

In onze richtlijnen zijn ondermeer de volgende aanpassingen aangebracht:

• Korfballen kan indoor & outdoor binnen sportbubbels van maximaal 50 personen
  • De afstandsregel dient tijdens een georganiseerde activiteit niet meer constant bewaakt te worden
  • Wedstrijdvormen kunnen nu ook terug opgenomen worden in trainingen. Het gezond verstand primeert nog steeds, dus ga hier verstandig mee om.
  • Kleedkamers en douches kunnen terug open, mits respecteren van de voorwaarden.
  • Wedstrijden kunnen opnieuw georganiseerd worden mits toepassing van de juist voorwaarden.
  • Sportkampen en -stages kunnen georganseerd worden mits toepassingen van de juiste voorwaarden.

In het document staan een aantal nuttige linken, maar je kan ook steeds op de website van Sport Vlaanderen kijken voor de meest actuele informatie en de nodige protocollen: https://www.sport.vlaanderen/corona-en-sportbeoefening-in-vlaanderen/

#sportveilig #blijfgezond !