13/05/2020
David Van den Bosch

Vandaag maakte de Nationale Veiligheidsraad opnieuw enkele versoepelingsmaatregelen bekend.

Zo besliste de overheid dat sporten met meerdere personen opnieuw mogelijk is binnen sportclubs. Het betreft enkel trainingen outdoor, geen wedstrijden. Tevens is het maximum aantal deelnemers beperkt tot 20. Dit alles onder de aanwezigheid van een coach en mits respect voor de veiligheidsafstand.

De KBKB stelde op basis van de beschikbare informatie enkele richtlijnen op voor ‘Verantwoord korfbal beoefenen’ binnen de huidige restricties. We willen alle clubs aanmanen om niet licht om te gaan met de versoepelingen van de Veiligheidsraad en samen onze verantwoordelijkheid te nemen voor onze spelers en supporters.

We zullen deze richtlijnen updaten wanneer er verdere maatregelen/versoepelingen komen vanuit de overheid.