30/01/2020

Opnieuw blikt bondscoach Detlef Elewaut terug op de voorbije speeldag in de NDN Topkorfballeague

Afgelopen weekend naar Borgerhout/GroenWit tegen Boeckenberg gaan kijken maar ga toch wat langer bijven stilstaan bij Floriant Merelbeke tegen Putse.  Een wedstrijd met meer dan 50 doelpunten wekt gewoon meer de aandacht.

Kwik won van Sikopi en zal volgende week tegen Borgerhout/GroenWit een voorzichtige optie willen nemen op de felbegeerde vierde plaats in de rangschikking.  Dit ging trouwens niet zonder slag of stoot want ze moesten een scheve situatie rechttrekken (van 12-16 naar 21-18).  Een scherpe Tess Mathis had hier in de tweede helft een belangrijk aandeel in en schoot in deze fase 3/9.  Bij Sikopi was Christoph Van Steelandt de man in vorm.  Hij schoot een dynamisch percentage van 40%, 6 uit 15 pogingen.

Voorwaarts vs AKC/Luma had rond de 18-21 misschien nog iets spannends in petto maar AKC/Luma stormde door naar 20-27 en kon met de punten naar Deurne.  Na 2 mindere partijen zullen zij hier zeker tevreden mee zijn.  Het afwerkingspercentage zat met een totaal van 27% en 20% dynamisch vele malen beter dan afgelopen weken.  Siebe De Ley nam AKC/Luma in deze fase op sleeptouw, al kon een andere speler over gans de lijn betere cijfers voorleggen, straks meer daarover.

Borgerhout/GroenWit tegen Boeckenberg eindigde op 11 - 25. Als we naar het afwerkingspercentage kijken, is voor iedereen dit resultaat duidelijk.  Totaal afwerkingspercentage Borgerhout/GroenWit 10% vs Boekenberg 25%. Totaal dynamische afwerking Borgerhout/GroenWit 6% vs Boekenberg 21%.  Iedereen zal wel een mening hebben wat de reden hiervoor is. Het was in ieder geval geen leuke wedstrijd om naar te kijken.

Floriant begon aan de wedstrijd zoals Putse dat de week voordien deed tegen Voorwaarts: verschroeiend!

Enkel kon Floriant dit deze week wel volhouden.  Bij de rust hadden zijn reeds 23 doelpunten op het bord staan en was de wedstrijd al gespeeld.  Na de rust bleef Floriant mooie combinaties en samenspel op het veld brengen met een knappe overwinning tot gevolg.  Vorige week zei Arne Beeck (Putse) me nog dat ze nog nooit een echt goede wedstrijd tegen Floriant Merelbeke hadden gespeeld… het was bij momenten niet slecht, maar de tegenpartij was gewoon beter.

Floriant Merelbeke in dynamische pogingen weergegeven:

Achter : 7/20 - 35%

Rechts : 6/37 - 16%

Voor : 3/19 - 16%

Links : 12/30 - 40%

Onder : 3/8 - 38%

Doelpuntenaandeel deze week in de NDN Topkorfballeague: gemaakte doelpunten - assits - uitgelokte strafworpen - gemaakte vrije ballen.

De allrounder Lars Courtens (Floriant Merelbeke) is onze winnaar van deze speelronde met DA 11.

Brent Struyf (Boeckenberg) DA van 10 en een dynamisch afwerkingspercentage van 38 en Lars Huppertz (AKC/Luma) DA 10 en een dynamisch afwerkingspercentage van 32 staan op een gedeelde tweede plaats.

Drie spelers gaan met een DA van 9 op het podium:  wederom Lennert Impens, Anke Meganck (beiden Floriant Merelbeke) en Christoph Van Steelandt  (Sikopi) met een dynamisch afwerkingspercentage van 40.

Proficiat!

Verder heb ik nog een belangrijk bericht; onze derde 'double double' (dubbele cijfers in de stats van het DA en aanvallende rebound) is gevallen!  Na Rick Voorneveld (Boekenberg) en Lennert Impens (Floriant Merelbeke) is de 18-jarige Lars Huppertz van AKC/Luma de derde deze competitie.

Met een DA van 10 (32%) en 10 aanvallende rebounds was zijn belang in aanval voor AKC/Luma van grote waarde.  Knappe prestatie!!

Volgend weekend een aantal belangrijke wedstrijden in de NDN Topkorfballeague.

Veel succes!

Groeten