26/10/2019

Een historisch moment voor de korfbalclub uit Betekom

Persbericht van KCBJ

Korfbalclub KCBJ uit Betekom verwelkomt zijn 200ste spelend lid!

Een historisch moment voor onze club.  Korfbalclub KCBJ uit Betekom verwelkomt zijn 200ste spelend lid.

Onze club kent een rijke geschiedenis in de ruime regio.  Al meer als 30 jaar zijn we de korfbalsport aan het promoten in en buiten de gemeente.

Niet eenvoudig voor een relatief onbekende sport als korfbal.  De eerste training, 30 jaar geleden, waren we met 7 enthousiaste sporters.  Na veel en hard werken aan onze structuur én de uitstraling van de club zijn we dan ook bijzonder trots dat we ons 200ste spelend lid mogen verwelkom.

De korfbalsport en vooral onze club zit duidelijk in een goede flow.  Als je op vrijdag komt kijken naar de trainingen, dat weet je gewoon dat korfbal meer als ooit leeft in de gemeente Betekom.

Onze nieuwe locatie aan Sportvelden Grote Baan te Betekom en de goede band met de gemeente en zijn sportdienst hebben hier zeker ook aan bijgedragen.

Het aanbod aan activiteiten is bijzonder groot vandaag de dag.  Je kan werkelijk alles doen.  Het is de grote uitdaging om korfbal daar een vaste plaats in te geven.

Zo’n grote club is elke dag hard werken, het komt niet vanzelf.  Gelukkig hebben we veel trouwe vrijwilligers, trainers, begeleiders, … die ons hierin bijstaan en ondersteunen.  Ik denk dat dit warme karakter dat leeft binnen onze club een serieuze troefkaart is.

foto: groepsfoto van de U6/U8/U10 ploeg bij Halloween thematraining