29/09/2019
Alexis Elewaut

Zet de scheidsrechter in de bloempjes.

Scheidsrechters zetten zich vaak belangeloos in voor de sport en daar mogen ze best voor in het zonnetje gezet worden. Het ideale moment om dit doen, is tijdens de Week van de Scheidsrechter. Door als club je waardering te laten blijken aan de scheidsrechter, geef je de scheidsrechter energie om er de volgende keer weer te staan.

De Week van de Scheidsrechter vindt dit jaar plaats van 5 tot en met 13 oktober 2019.

Bedanken van scheidsrechters
Het is natuurlijk altijd goed om je waardering te tonen aan scheidsrechters, bijvoorbeeld door elke week je scheidsrechter te bedanken na een wedstrijd. Toch is de Week van de Scheidsrechter een extra mooi moment. Je kunt ze op verschillende manieren bedanken, bijvoorbeeld door ze een kleine attentie aan te bieden namens de vereniging of beide teams.

Voorbeelden

• Overhandig een lokale lekkernij met een kaartje aan je scheidsrechter
  • Trakteer je scheidsrechter met je tegenstander op een drankje na de wedstrijd
  • Verras de scheidsrechter bij aankomst in de hal met een cadeautje of traktatie
  • Maak samen met de scheidsrechter een leuke foto en post deze met bedankje op sociale media (#bedanktscheids)

Acties
Heb jij al nagedacht hoe jij dit als speler of coach samen met je team kan aanpakken?

Hoe je als bestuur je waardering kan laten zien aan deze vrijwilligers?

Hoe je als supporter de scheidsrechter met een goed gevoel van het sportterrein kan laten vertrekken?

Denk er eens over na en kom tijdens de Week van de Scheidsrechter in actie. Scheidsrechters maken het immers mede mogelijk dat veel korfballers wekelijks op het veld van het spelletje kunnen genieten!

Deel jouw actie op social media en gebruik de hashtag #bedanktscheids.