05/08/2019

Nick Verwerft en Lars Courtens starten straks in de basis bij de Diamonds voor een plek bij de laatste 8.

De ochtend na de rustdag treffen we Lars en Nick samen. “Gisteren was het vroeg uit de veren” start Lars. “Na een stevige rit, was het een welgekomen verrassing dat we ter plekke in open jeeps konden overstappen. Ik had het geluk om in de ‘juiste’ terreinwagen te zitten want onze groep heeft ontzettend veel dieren kunnen spotten. Een heel fijne belevenis die werd afgesloten met een lunch op de top van een berg met een geweldig uitzicht. Een ervaring om nooit te vergeten”

Ook voor beide heren is dit WK een eerste ervaring op dit niveau. “Het is hier al gezegd, maar de groepssfeer zit echt wel prima en dat betekent veel. Zeker naar het verder vervolg van het tornooi” geeft Nick aan. “Dit is niet te vergelijken met de kampioenschappen bij de jeugd. Ik ben van nature eerder een bescheiden persoon, maar de integratie in deze nieuwe groep is super verlopen” vervolgt Lars. “Het klikt echt en we worden prima omkaderd door de technische en medische staf.”

“Ja, je kan er je iets bij voorstellen, maar het is toch buiten mijn verwachting” vult Nick aan. “We leven hier toch volgens een strak regime, zonder dat het vervelend wordt en met een echte topsport mentaliteit pakken we de zaken aan”.

Vanmiddag wordt er gespeeld voor een plek bij de laatste acht en beiden starten in de basis tegen Hongarije.

Nick zag ze bezig tegen ondermeer China: “Die wedstrijd zijn ze goed begonnen, maar dat lag eerder aan de lakse aanpak van China. Daarna kantelde de match en haalde China het toch nog vlot. Met de juiste ingesteldheid en focus mag dit voor ons geen probleem betekenen.”

Lars en Nick kennen hun tegenstrevers meestal enkel van de beelden en analyses, een nadeel of een voordeel?

“Inderdaad, we kennen ze niet uit vorige confrontaties en voor mij wel ok” geeft Lars aan. “Ik start zo’n match heel onbevangen en met volle focus, klaar om goed te anticiperen want je weet niet echt wat je moet verwachten.”

“Aanvallend weet ik graag wat mijn tegenstrever doet. Hier kan ik nog uitpakken met mijn typische ‘Verwerft’ verdediging, want die kennen ze nog niet” lacht Nick.

Lars start bovendien als aanvoerder van de Diamonds. “Leuk dat ik die rol toebedeeld krijg. Uiteraard ga ik mijn uiterste best doen om dat goed in te vullen. Deze wedstrijd binnenhalen en dan met een goed gevoel naar hoogstwaarschijnlijk Tsjechië, daar gaan we voor”

Nick krijgt Brent Struyf naast zich. “Ik heb er enorm veel zin in. Gisteren nog wat aan teambuilding gedaan met Brent op FIFA en we vinden elkaar. Dus dat komt wel in orde” besluit Nick.