20/05/2019
David Van den Bosch

Je kan vanaf nu ook inschrijven voor de manches van de Optix Beachkorfbal Tour 2019.

De Optix Beachkorfbal Tour strijkt in 2019 neer op 5 verschillende locaties: Antwerpen Linkeroever (Sikopi), Aalst (Ago Aalst), Blankenberge (O’Neill Beachclub), Deurne (Arena) en Hoevenen (Hoevenen KC). Allen samen goed voor 13 manches.
De volledige kalender, met daarbij ook de reeksen die gespeeld worden, kan je terugvinden op de website (Competities - Beachkorfbal - Kalender 2019).

Daar kan je vanaf nu ook inschrijven voor de manches in Blankenberge, Deurne en Hoevenen. Voor deze manches kan je ook meteen het inschrijvingsgeld elektronisch betalen. Je zal dan ook meteen een bevestigingsmail ontvangen. Het wedstrijdschema en meer informatie zal je dan ontvangen een weekje voor de manche.

Voor de manches in Aalst en op Sikopi kan je rechtstreeks inschrijven via de partnerclub. Hoe je dat doet, kan je ook terugvinden op de website.  Zij zullen ook de verdere administratie op zich nemen.

Wacht alleszins niet te lang met inschrijven, want vol is vol.

Wat is er nieuw in 2019?

Er zijn 2 nieuwe locaties toegevoegd aan de Optix Beachkorfbal Tour: Hoevenen en Deurne.

In samenwerking met Hoevenen Korfbal Club en de Top Beachvolleybal Academie, kunnen we vanaf deze zomer terecht op de nieuwe beachvelden nabij de sporthal Attenhoven. Hoevenen KC zal daar meteen instaan voor een mooie grote manche einde juli (28 juli) en zal ook de organisatie van de finaledag voor het Belgische Kampioenschap Beachkorfbal op zich nemen.

Beachkorfballen voor het korfbalmekka bij uitstek, ook dat kan vanaf dit jaar. Voor de Arena sporthal zal er deze zomer door het district Deurne een pop-up beachveld aangelegd worden Het beachkorfbal is al eventjes bij deze plannen betrokken en zal daar ook een manche organiseren voor u14 en u16 teams op zondag 7 juli.

Binnen het Belgisch Kampioenschap hebben we nog 2 reeksen toegevoegd die vanaf nu mee kunnen strijden voor de officiële titel. Naast de senioren, zullen dit jaar namelijk ook de u14 en u16 teams zich kunnen plaatsen voor de finaledag.
Net zoals vorig jaar zullen de eerste twee teams van elke voorronde manche uitgenodigd worden voor deze finaledag, waar ze onderling (eventueel aangevuld met teams met een wildcard) kunnen uitmaken wie zich de beste van België mag noemen.  Wie zal dus deze zomer de eerste Belgische Kampioen Beachkorfbal worden bij de u14 en u16, en dus naast de kampioen bij de senioren op het hoogste schavotje staan? We weten het op zaterdag 3 augustus in Hoevenen.

Maar net zoals elk jaar, kan je bij de Optix Beachkorfbal Tour niet enkel terecht om voor deze titels te strijden. Er zijn tornooien voor iedereen, van u10 over recreatieve teams tot senioren. Je kan overal deelnemen voor de fun of je kan ook volledig gaan om de beste van België te worden, en dat alles in de enige echt beachsfeer. Nu enkel nog hopen op een even mooi zonnetje als vorige zomer.