Duik mee in het avontuur

Heb je zin om samen met je vrienden een toffe dag te beleven en ondertussen een nieuwe sport te ontdekken, wil je samen met je team een nieuwe uitdaging of wil je opnieuw meedoen aan deze leuke sport variant? Beachkorfbal is de ideale manier om een korfballoze zomer te overbruggen, of om je conditie te onderhouden, aan te scherpen. Beachkorfbal is inspanning koppelen aan fun met de vrienden, al dan niet van je eigen vereniging. Beachkorfbal is de uitlaatklep na stresserende examens. Beachkorfbal is hot.

Voorstelling Optix Beachkorfbal Tour 2018

Wie wordt de opvolger van Putse als Belgisch Kampioen Beachkorfbal deze zomer? Die vraag zullen we kunnen beantwoorden na de finaledag van het BK op 29 juli op Sikopi. Die dag moet de apotheose worden van een nieuwe opzet van het Belgisch Kampioenschap voor seniorenteams binnen de Optix Beachkorfbal Tour.
En uiteraard worden de jeugd- en recreatieve teams niet vergeten. Ook voor hen voorzien we opnieuw enkele manches om hun beachkorfbal kunsten te showen! En ben je misschien ook van de partij op de World Cup Beachkorfbal?

Belgisch Kampioenschap voor seniorenteams

Voor het Belgisch Kampioenschap voor seniorenteams kozen we dit jaar voor een nieuw concept. Op 30 juni in Aalst, op 8 juli in Blankenberge en op 22 juli op Sikopi zullen voorrondes gespeeld worden, waarbij telkens de eerste 2 teams zich kunnen plaatsen voor de finaledag die zal gespeeld worden op 29 juli op Sikopi. Kan een van deze teams niet deelnemen, dan kan eventueel de derde of vierde uit de voorronde nog opgevist worden.  Deze 6 teams zullen dan samen met 2 of 4 andere teams die een wildcard krijgen, op de beachvelden van Sikopi onderling uitvechten wie de Belgische Kampioen Beachkorfbal 2018 zal worden.

Jeugd & recreatie

Deze 4 manches zijn de basis van de Optix Beachkorfbal Tour 2018, maar daarbuiten is er natuurlijk ook gedacht aan de jeugd- en recreatieve teams. Voor hen start het beachkorfbal seizoen al wat vroeger. De u12 teams mogen dit jaar het seizoen openen op Sikopi op 16 juni, gevolgd door de recreanten een dagje later. Voor deze beide manches kan je rechtstreeks inschrijven bij Sikopi zelf. De eerste grote manche zal plaatsvinden in Aalst (i.s.m. Ago Aalst) op 30 juni. Daar kunnen naast de senioren, ook de recreanten en u10, u12, u14 en u16 teams aantreden. Een weekje later trekken we voor de eerste keer naar de O’Neill Beachclub in Blankenberge. Daar kunnen naast de senioren ook de u19 teams zich tonen.

IKF Beach Korfball World Cup 2018

Het seizoen afsluiten doen we deze zomer met de “IKF Beach Korfball World Cup 2018” die zal plaatsvinden aan de O’Neill Beachclub in Blankenberge tijdens het weekend van 11 en 12 augustus. Buiten het evenement voor de landenteams (waaronder onze eigen Belgian Scorpions) zal er op zondag 12 augustus ook nog een neventornooi plaatsvinden voor jeugd (u12, u14, u16 en u19) en recreatie. Een ideale voorbereiding voor het veldseizoen en meteen ook de kans om de top van het beachkorfbal bezig te zien!

Inschrijven

Alle informatie kan je terugvinden op onze website www.beachkorfbal.be, waar je ook meteen kan inschrijven.
Zien we ook jullie team op een van onze manches deze zomer?

Nieuw logo Beachkorfbal België

Het comité Beachkorfbal is trots jullie het nieuwe logo voor het Belgische Beachkorfbal te mogen voorstellen. Het jaar 2018 moet voor het beachkorfbal in ons land een topjaar worden. Uiteraard hebben we deze zomer weer de manches van de Optix Beachkorfbal Tour, met daarin het Belgisch Kampioenschap Beachkorfbal. Maar daarnaast organiseren we op 11 en 12 augustus ook de IKF Beach Korfball World Cup aan de O’Neill Beachclub. Dit vonden we vanuit het comité ook het ideale moment om onze “huisstijl” wat in een nieuw jasje te steken. Ons vorige logo heeft ons een goede 8 jaar geholpen om het beachkorfbal binnen de KBKB een eigen identiteit te geven, maar het was nu tijd om dit in een nieuw jasje te steken. En dus mogen we jullie nu het nieuwe logo voorstellen: een knap modern ontwerp van de hand van Koen Theré van Ivanhoe.

Benieuwd naar wat het beachkorfbal nog allemaal brengt deze zomer? Nog even geduld dan, de komende dagen maken we onder andere de kalender voor de Optix Beachkorfbal Tour en het BK bekend. En komen we ook nog naar buiten met enkele nieuwtjes over de World Cup. En ook op de finales in Herentals zal je niet naast het beachkorfbal kunnen kijken!

Beachkorfrbal logo

Onze Sponsors