10/12/2018

Bondscoach Detlef Elewaut kan vanaf heden rekenen op de assistentie van Johannis Schot (NL), die de technische staf van de Diamonds, het Belgisch nationaal korfbalteam, komt versterken.

Schot beëindigde enkele maanden geleden zijn actieve korfbalcarrière op het hoogtste niveau waarin hij ondermeer uitkwam bij de Nederlandse teams DeetosSnel (6 jaar) en PKC/SWKGroep (5 jaar). Daarnaast was hij ook even actief bij de Belgische club Boeckenberg.

“Na mijn afscheid als speler afgelopen zomer ben ik begonnen met een trainerscursus en dit is een mooie uitdaging om te kunnen starten. Het Belgische team maakte niet zo’n goede beurt op het afgelopen EK en dat maakt het instap-moment extra interessant”, klinkt het bij Johannis Schot.

Het Belgisch korfbal is niet vreemd voor Schot want inmiddels woont hij met partner Sofie Goossens, zelf meervoudig Belgisch international en speelster van het jaar in 2011, al 9 jaar in België en is hier ook professioneel aan de slag.

Schot is erg gemotiveerd om te starten bij de Diamonds: “Ik wil bijdragen aan het herstel en revanche van het nationale team in de komende kampioenschappen. Ik geloof in het plan van aanpak van Detlef Elewaut en ik denk met mijn ervaring en inzicht de internationals te kunnen helpen met wat er nodig is om langdurig terug te keren naar de wereldtop.”

Elewaut en Schot bereiden de Diamonds nu voor op de deelname aan de Korfbal Challenge in Rotterdam van 27 tot en met 30 december. Daar treffen de Diamonds alvast China, TOP/Solar Compleet en Talent Team NL.

Begin 2019 wordt dan de selectie bekendgemaakt die zich zal voorbereiden op het Wereldkampioenschap in Durban (Zuid-Afrika) in augustus.