30/11/2018

De Koninklijke Belgische Korfbalbalbond – Vlaamse Liga vzw is op zoek naar een medewerker die in onze federatie wil optreden als clubcoördinator.

Voor deze functie kan je rekenen op volgend aanbod:

• Een boeiende en gevarieerde functie met verantwoordelijkheid
  • Een boeiende werkomgeving met leuke collega’s
  • Voltijdse tewerkstelling
  • Een marktconforme verloning

WAT IS EEN CLUBCOÖRDINATOR?

Als clubcoördinator moet je er mee voor zorgen dat de clubs van de KBKB gezonde clubs zijn en dat ze zich thuis voelen in de grote korfbalfamilie. Je fungeert als vraagbaak en je bent het eerste aanspreekpunt voor een clubbestuurder. De focus ligt voornamelijk op het begeleiden van clubs, de bestaande clubs te versterken en in bepaalde gevallen clubs uit de nood te helpen.

WAT MOET IK ALS CLUBCOÖRDINATOR DOEN?

Belangrijk is de continuïteit van de club centraal te stellen en te helpen de diensten van de KBKB voor clubs toegankelijk te maken. Als clubcoördinator probeer je inzicht te krijgen in de actuele situatie en de toekomstvisie van een club.

Je kerntaken:

• Je onderhoudt contacten met de clubs en je werkt nauw samen met de medewerkers van het bondsbureau van de KBKB en het Comité Ondersteuning Clubs.
  • Je bent de verbindingspersoon tussen clubs onderling en tussen de clubs en de federatie.
  • Je begeleidt de bestaande clubs en je probeert bij hen hun behoeftes en opportuniteiten te detecteren
  • Je ontwikkelt initiatieven met de omringende clubs
  • Je brengt de vrijwilligers van de KBKB in kaart
  • Je begeleidt de opstart van nieuwe korfbalclubs
  • Je onderzoekt de mogelijkheden en opportuniteiten in de omgeving van de diverse clubs
  • Je onderhoudt de contacten met diverse besturen (overheid) en scholen
  • Je start projecten op ivm korfbal@school

BEN JIJ DE GESCHIKTE CLUBCOÖRDINATOR?

• Je hebt een bachelorsdiploma op zak of bent gelijkwaardig door ervaring
  • Je legt graag contacten, je bent communicatief vaardig en je beschikt over een grote luisterbereidheid
  • Je neemt initiatief en verantwoordelijkheid nemen is je 2denatuur
  • Je bent analytisch ingesteld en projectmatig werken is je niet vreemd
  • Je werkt vlot met MS Office toepassingen

• Relevante ervaring is een pluspunt
  • Je hebt voeling met sportclubs, vrijwilligers, scholen en openbare besturen
  • Je bouwt een netwerk op en je weet dit te onderhouden
  • Aansturen van mensen en vrijwilligers vormt voor jou geen probleem
  • Avond- en weekendwerk is inherent aan deze functie
  • Je bent sterk organisatorisch, flexibel en probleemoplossend ingesteld

INTERESSE?

Indien je interesse hebt in deze opdracht of indien je nog verdere vragen hebt, gelieve contact op te nemen met David Van den Bosch, david.van.den.bosch@korfbal.be 03/366.20.35. Gelieve te solliciteren voor 1 januari 2019.