16/10/2018

Op de rustdag treffen we na het ontbijt Liesbet Bollaerts en Brent Struyf voor een korte babbel op het terras.

Eerst blikken we even terug op de stevige winst tegen Portugal. Brent: “We hebben in eerste instantie een goed gevoel over de wedstrijd; collectief hebben we een antwoord gegeven. Maar nadien heerste dan toch wel ‘verdorie een match te laat’. Maar we moesten dit absoluut neerzetten.”

Via onder andere de sociale media kwamer er heel wat positieve reacties op de keuze van het team om voor de sportieve eer te gaan en duidelijk te winnen van Portugal. Liesbet: “Niet alle reacties komen tot bij ons, maar los daarvan moesten we dit gewoon zelf doen en een goed spel neerzetten en bovenal plezier maken.” “Als internationals moeten we onze verantwoordelijkheid nemen”, vult Brent aan “en het was aan ons om te antwoorden op het terrein.”

Vandaag een rustdag met in de voormiddag een training en daarna een vrij moment voor het team. “Die rustdag is welgekomen” verduidelijkt Liesbet “De voorbereiding op dit EK was toch redelijk lastig met verschillende blessures en dus is zo’n dag belangrijk om alle fysieke zaken met de medische cel goed te behandelen en op te volgen. Daarnaast was de aanvang van dit tornooi al redelijk beladen, dus nu kunnen we als groep even tot rust komen en herbronnen.”

In de kwartfinale wacht Engeland, aangezien deze in de andere poule speelden, hebben de Diamonds deze nog niet live aan het werk gezien.

“We gaan deze ploeg goed analyseren en daarna het nodige bespreken” vertelt Brent. “Het niveau van gisteren moeten we aanhouden, nog een aantal zaken verder op punt stellen en dan hebben we er alle vertrouwen in” concludeert Liesbet.

Deze namiddag gaat het team Leeuwarden bezoeken. “Op vraag van de dames” geeft Liesbet aan “dan kunnen we wat shoppen en het blijkt een gezellige stad te zijn”. “En de mannen moeten maar volgen” knipoogt Brent. “Ach, Jarni gaat ook zijn hart kunnen ophalen”, sluit Liesbet lachend af.