12/10/2018

Morgen start het EK echt en dus sluiten we af met de voorstelling van een trio. Blijf de site volgen voor meer info over de Diamonds!

met dank aan Herman van Kekerix voor de foto's van PKC/SWKGroep - Diamonds

MAITE DEWINTER – NR 1 – 2 CAPS - 22 jaar – club : AKC/Luma

BRENT STRUYF - NR 13 – 15 CAPS - 23 jaar - club : Voorwaarts

DAVID PEETERS – NR 15 – 66 CAPS – 34 jaar – club : Scaldis

Onze kapitein kondigde voor het EK zijn afscheid als Diamond aan, herlees zijn afscheidsinterview!

Wat maakt een Diamond zijn zo speciaal?

Maite: Het is iets waar je al van kleins af aan naar opkijkt en ooit hoop je daar zelf te staan. Bovendien krijg je de kans om je land te vertegenwoordigen en ervaring op te doen tegen andere landen.

Brent: Het is sowieso speciaal om je land te vertegenwoordigen. Je traint met de besten waarmee je visies en ideeën kan uitwisselen waardoor je een speciale dynamiek krijgt gedurende de wedstrijden en trainingen.

Welke herinnering uit je internationale carrière koester je het meest of zal je het meest bijblijven?

Brent: Wat me voor altijd bij zal blijven is de EK finale U21 in Olomouc. Dat was een onvergetelijk moment! Met het hele team hebben we een ongelofelijke prestatie neergezet en geschiedenis geschreven! Het karakter en de vechtlust die we toen hebben laten zien, waren geweldig !

Had of heb je een korfbalheld(in) naar wie je opkeek/opkijkt?

Maite: Ik heb nooit één specifieke speler of speelster gehad naar wie ik opkeek, maar ik keek in het algemeen altijd op naar de eerste ploeg van mijn eigen club en naar de nationale ploeg.

Brent: Ik heb altijd opgekeken naar ex-Diamond Davor Duronjic! Hij was een all-round speler en een leider !Ik vond het mooi om te zien hoe hij techniek, kracht, timing en leiderschap mooi combineerde met flair en veel spelplezier !

Korfballers moeten all-round zijn, maar welke korfbalactie is uw specialiteit?

Maite: Ik speel vooral in de ondersteuning en vanuit deze positie probeer ik mijn vakgenoten te laten scoren, maar ik tracht ook telkens mijn eigen goaltjes mee te pikken. Daarnaast hecht ik ook veel belang aan een goede verdediging.

Brent: Naar mijn gevoel ben ik het best in het scoren.

Welke gouden tip geef je aan een jonge korfballer die het ooit tot Diamond wil schoppen?

Maite: Je elke training goed inzetten en beter willen worden, maar ook heel veel plezier maken tijdens het korfballen!

Brent: Steeds beter willen worden en wees kritisch voor jezelf. Zelfs bij een goede prestatie kijken wat nog beter had gekund. En natuurlijk ook veel plezier behouden!

Heb je nog andere hobby’s buiten korfbal?

Maite: Korfbal slorpt momenteel veel tijd op, maar daarnaast ben ik aan het leren golfen, ga ik graag met vrienden/vriendinnen eens iets doen en ben ik geïnteresseerd in koken en gezonde voeding.

Brent: Ontspanning is belangrijk dus af en toe kan er wel een potje FIFA of NBA op de playstation 4 gespeeld worden !

Wat zijn je verwachtingen voor de komende periode bij de Diamonds?

Maite: Het EK is mijn eerste grote toernooi met de Diamonds en het is dus allemaal nog nieuw. Ik hoop vooral dat we op het EK een goede teamprestatie kunnen neerzetten en met een tevreden gevoel kunnen terugkeren. De sfeer in de groep zit wel goed, dus heb ik er alle vertrouwen in.

Voor wat ben je steeds te vinden of kan men je een groot plezier doen

Maite: Een leuke onverwachte verrassing.