11/07/2018

De Belgische U21 zijn aan het WK in Boedapest gestart met een duidelijke 31-12 overwinning tegen Tsjechië.

Een minpunt was dat België in de tweede periode Thomas Thijs zag uitvallen met een enkelblessure. Hij wordt momenteel verder opgevolgd door de medische staf.

In de aanvangsfase boden de Tsjechen stevig weerwerk: 7-6 na het eerst "quarter". Voor de U21, aan de slag op hun eerste groot kampioenschap, was het nog even wennen en de foutenlast moest naar beneden. Duidelijke instructies van bondscoach Kevin De Waele werden omgezet in daden en de Tsjechen werden beperkt in hun mogelijkheden zodat België naar een comfortabele 14-8 kon doorstomen bij de rust.

Na de break waren de nationale U21 geen partij meer voor Tsjechië en bleven aan een hoog percentage afwerken zodat na 40 minuten "real play time" de kaap van de 30 doelpunten kon bereikt worden. Eindstand 31-12.

Gans het team heeft bijgedragen aan deze eerste mooie wedstrijd. We gaan dit kampioenschap het "doelpunten-aandeel" meegeven, dit zijn de gemaakte doelpunten, de assists en de uitgelokte strafworpen & vrije ballen.

HEREN

Jarre De Ley (3+2S) en doelpuntenaandeel 8