01/05/2023

Bekerfinale AKC/Luma - Borgerhout/GW 11-17

AKC/Luma

Dames: Maite Dewinter - Eline Denie (1) - Shiara Driesen (3) - Tess Mathis

Heren: Siebe De Ley - Jari Hardies (1) - Jarre De Ley (3) - Sayer Jobe (2)

Wisselspelers: Raf De Ryck - Shari Leprince (1) - Kadisha Nevejans - Demy Huybrechts

Borgerhout/GW

Dames: Ellen Saey - Amy Pauwels (4) - Britt Saey - Elke Ledent (1)

Heren: Kian Amorgaste (3) - Roy Van Laeken (2) - Glenn Pauwels (3) - Jarni Amorgaste (4)

Wisselspelers: Daphne Van Den Bossche - Thomas Mol

De bekerfinale begon met een doelpunt uit de eerste aanval van beide teams maar die lijn kon niet doorgetrokken worden in een vrij gesloten openingsfase. Via een shot van Amy Pauwels en een mooi afgewerkte one-hander van Elke Ledent vanop zo’n 3 meter lukte Borgerhout/GW een eerste kloofje. Jarni Amorgaste met een score vanuit de rebound werd direct gecounterd door een “los” schot van Shiara Driesen: 2-4. Via Jarre De Ley kwam AKC/Luma nog tot op 1 punt, maar halfweg diepte Borgerhout/GW de voorsprong weer uit met scores van Glenn Pauwels en de broers Amorgaste: 3-7. Het waren voornamelijk zij die AKC/Luma op stevig achtervolgen zetten met samen 7 treffers in de eerste helft. Jarre De Ley voor AKC/Luma en Amy Pauwels voor Borgerhout/GW zorgden voor de 7-13 ruststand.

De tweede helft begon goed voor AKC/Luma met 2 snelle treffers van Shiara Driesen, maar ze konden geen gebruik maken van het momentum dat ze hadden. Aan beide kanten bleef men vervolgens afwerkend onmondig zodat de toeschouwers ruim een kwartier moesten wachten op een volgend doelpunt. Broer en zus Pauwels zorgden voor de 9-15 na 20 minuten spelen en in het slotkwartier kon AKC/Luma voor onvoldoende gevaar zorgen om nog dichterbij te sluipen. Sayer Jobe bracht AKC/Luma nog wel met 2 strafworpen op 11-14, maar dichter kwam AKC/Luma niet.

Met een 11-17 eindstand mocht Borgerhout/GW de kristallen trofee Van Steenbergen de lucht in steken!