19/03/2023

De Runner-up tussen Vobako (HKL1) en Blauw Wit (Promo) eindige op 20-14

Vobako

D: Lotte Van Tichelen (2) - Jasmien Goris (1) - Floor Lauwers (3) - Julie Laenen

H: Ruben Nicasy (2) - Johny Pauwels (6) - Lowie Laenen - Jorre Van Tichelen (2)

Wisselspelers: Stiene Lauwers - Lieselotte Van den Schoor - Heleen Lauwers (2) - Ben Lenaerts (2) - Kobe Schildermans

Blauw-Wit

D: Imke Bellemans (2) - Lotte De Schrijver (2) - Nicky Sleeckx - Zoë De Backer

H: Jelle De Schrijver (1) - Ruben Smout (3) - Jan Gerard (1) - Lander Bellamans (4)

Wisselspelers: Rino Sleeckx (1) - Thomas Dujardin

Blauw Wit leidde in het begin van deze tweede Runner-up wedstrijd van de middag telkens met een kleine bonus: 1-3 na 5 minuten en 3-5 na 10 minuten wedstrijd, een kloofje gerealiseerd door een dubbel salvo van Lander Bellemans.

Naar mate dat de eerste helft vorderde sloot Vobako dichter aan en de ingevallen Heleen Lauwers zorgde voor de 10-10 ruststand.

De tweede helft kende een rommelig begin en dat resulteerde in een scoreloze periode voor beide teams. Pas na 5 minuten bracht Imke Bellemans Blauw Wit op voorsprong en dat zou de enigste treffer in de volgende 15 minuten voor hen. Dat was meer dan onvoldoende om Vobako de kans op promotie te ontnemen want zij bleven wel regelmatig scoren en zo naar een 19-11 tussenstand. Het feest op de tribunes werd ingezet en met een 20-14 eindresultaat promoveert Vobako naar de Promoleague en zien we Blauw Wit in Hoofdklasse 1 volgend seizoen!