12/03/2023

Vobako en Kwik gaan naar de U19 finale na spektakelrijke wedstrijden

Vobako - Temse 25-21

Vobako:

Dames: Jutta Bastaiensens (5) - Hanne Scheltens (3) - Febe Verachtert (4) - Noor Mathieu (2)

Heren: Guus Buts (6) - Djurre Aerts (2) - Joram Van Ossel (2) - Vincent Bekkering (1)

Temse:

Dames: Oona Baert (2) - Kato Claus - Flore De Weggeleide - Julie Geers (4) res Leonie Vyt (1)

Heren: Jelle De Dycker - Lander Laureys (2) - Wiebe Piessens (5) - Mathieu Thysman (7)

Deze eerste halve finale kende een furieuze start met een 3-1 stand na amper een minuut spelen en dit werd de voorbode voor een hoogstaande en aantrekkelijke partij. Na 10 minuten wedstrijd stond Vobako 6-3 voor en alle doelpunten werden gescoord door verschillende handen. Temse dan even met de overname (6-7) maar verder ging het gelijk op tot 10-10. Een penaltymisser van Temse bij 10-11 zorgde dat er geen 2 puntenkloof kwam en Vobako profiteerde per direct met de 11-11. Mathieu Thysman met zijn 6de en Wiebe Piessens met een strafworp in de laatste seconde lieten Temse gaan rusten bij een 13-14 stand.

Vobako kwam het best uit de kleedkamer en ging er op en er over naar 18-15. Deze 3 punten kloof bleef behouden tot diep in de tweede helft (20-18). Bij een 22-19 stand en nog een dikke 5 minuten te spelen werd de wedstrijd even onderbroken voor een wissel bij het arbitrageduo en dat inspireerde Temse en met 2 treffers op rij naar 23-21. Maar de topscoorders bij Vobako Guus Buts en Jutta Bastiaensens, met een vrije bal, lieten een verdere opmars niet toe en zorgden voor de finaleplaats met de 25-21 eindstand.

Kwik - Boeckenberg

Kwik:

Dames: Polina De Backer (1) - Maike De Vylder (1) - Rinske De Vylder - Lore Wouters (5)

Heren: Elias Kerstens - Alexander Cools (5) -Yarne Vranckx (2) - Robbe Wouters (4)

Boeckenberg:

Dames: Julie De Haan (3) - Sterre Van den Oudenaarde (2) - Elfie De Boever (1) - Mado Verhoeven (3)

Heren: Joran Siongers (1) - Quinten Van Loo (5) - Jander Kegeleers (1) - Noah Horemans

Op basis van de eerste helft had quasi niemand kunnen voorspellen dat deze wedstrijd nog zou uitdraaien op een golden goal. Kwik startte het best aan de wedstrijd en Boeckenberg kon pas na 10 minuten het scorebord aan hun kant laten oplichten met de 3-1. Onder impuls van Robbe Wouters ging Kwik aan de leiding met 8-2 na een kwartier en deze bonus konden ze behouden tot aan de rust: 12-6

Er leek geen vuiltje aan de lucht, maar bij Boeckenberg kwamen ze gemotiveerd uit de kleedkamer en na een halve time was de achterstand teruggebracht tot 1 stuk: 13-12!

Plots dan toch de reactie van Kwik met onder meer Alexander Cools die met 2 knappe doelpunten Kwik op 16-12 bracht. Boeckenberg gemonteerde en alles werd weer bespeelbaar met nog 5 minuten op de klok en 16-15.

Kwik even met de voorsprong maar Mado Verhoeven bracht Boeckenberg langszij met de 17-17 op 2 minuten van het einde. De Biekes met een erg lange aanval van meer dan een minuut maar niet succesvol en er waren dan nog 40 seconden beschikbaar voor Boeckenberg om de match te beslissen, wat niet lukte.

We kregen een beklijvende golden goal want beide teams kregen kansen genoeg, maar de afwerking bleef uit in de eerste aanvallen. Met een onehander kroonde Alexander Cools zich tot matchwinnaar en de Kwik supporters in extase!