06/09/2022
David Van den Bosch

Afgelopen weekend stond de eerste speeldag van het veld- (en algehele) korfbalseizoen 2022-2023 op het programma.

In alle reeksen, van jeugd tot gewestelijken, werden de eerste wedstrijden afgewerkt in (hoofdzakelijk) zomerse omstandigheden. Na een traditionele voorbereiding in augustus, waar het voor iedereen vaak al een blij weerzien werd met de club en de korfbalsport, was het dus afgelopen weekend tijd voor het echte werk. Dat echte werk resulteerde al in enkele spannende (en wat verrassende) wedstrijden, leve de korfbalsport!

Een nieuw seizoen staat steevast ook voor wat wijzigingen. Dit seizoen kent een uitbreiding van het experiment ‘Tijdstraf’ en ziet eveneens de afschaffing van de ‘fysieke spelerslicentie’. Met dit laatste hopen we op een administratieve vereenvoudiging te voorzien voor clubs en federatie.

Ook al onze officials stonden voor het eerst terug “officieel” op het terrein. Zij zijn (zowel aangeduide als verenigingsscheidsrechters) en blijven een essentiële schakel in de organisatie van onze competitie(s). Voorafgaand aan dit eerste weekend gingen we dan ook aan de slag met de organisatie van een webinar voor toekomstige clubscheidsrechters.

Opleiding zal ook dit seizoen weer centraal staan! Onze spelers worden betere korfballers onder de bekwame leiding van onze trainers. We starten daarom deze week ook direct met een trainersopleiding in Merksem en in oktober is Gentbrugge aan de beurt. Daarnaast staan er in 2022 nog 3 clinics op het programma om bestaande trainers sterker te maken.

Het ziet er nu al naar uit dat 2022-2023 een topseizoen gaat worden!

Foto: www.actiefotografie.nl