14/07/2022

Op de World Games waren de Belgen aan hun tweede groepswedstrijd toe en deze werd ook naar hun hand gezet

World Games : België - China 27-11

Aanval: Jordan de Vogelaere - Brent Struyf (3) - Lauren Denis (2) - Amber Engels (4)

Verdediging: Lennert Impens (3) - Kian Amorgaste (8) - Saar Seys (3) - Lisa Pauwels

Wissels: Stien Reyntjens (2) - Cédric Schoumacker (2) - Lars Courtens - Jari Hardies - Julie Caluwé - Shiara Driesen

De Belgen domineerden ook hun tweede partij op de World Games en liepen in het eerste kwart al 7-3 uit. Door de gestalterijke ploeg die de Belgen opstelden konden ze veel hernemen en kwamen aan dubbel zoveel aanvallende pogingen als de Chinezen (120 tegenover 60). Een stevige 17-5 was dan ook de ruststand met enkele fraaie doelpunten zoals het buzzer jumpshot van Brent Struyf, goed voor de 15-5.

Na de onderbreking namen bondscoaches Elewaut en Schot de opportuniteit om enkele speelsters en spelers te wisselen, belangrijk gezien de opeenvolging van wedstrijden tijdens deze World Games.

Diamond Kian Amorgaste was de hele wedstrijd een gesel voor de Chinezen, hij plukte heel wat rebounds weg, strooide met assists en maakte dan nog eens zelf 8 korven zodat hij topschutter van de wedstrijd werd.

Eindstand 27-11 en in de laatste poulewedstrijd wacht Suriname.