13/07/2022

In de openingswedstrijd waren de Belgen te sterk voor Duitsland en wonnen met 26-9

Aanval: Jari Hardies (3) - Brent Struyf (1) - Amber Engels (2) - Julie Caluwé (4)

Verdediging: Jordan de Vogelaere (1) - Lars Courtens (5) - Shiara Driesen (1) - Stien Reyntjens (2)

Wissels: Lauren Denis (1) - Cédric Schoumacker (2) - Kian Amorgaste (1) - Lisa Pauwels (1) -  Saar Seys (2) - Lennert Impens

De Belgian Diamonds begonnen aan hun eerste wedstrijd op de World Games en tevens de openingswedstrijd van het kampioenschap met 2 korven van Julie Caluwé. Met evenveel strafworpen kwam Duitsland langszij, maar met onder meer 3 treffers van Lars Courtens gingen de Belgen al met 6-3 aan de leiding na het eerste kwart.

In de tweede 10 minuten kon Duitsland niet tegenscoren en met opnieuw 6 doelpunten van de Diamonds kon er gerust worden bij een 12-3 stand.

Tijdens de onderbreking kwam IOC voorzitter Thomas Bach, aandachtig toeschouwer bij deze partij, op de speelvloer een praatje maken met alle deelnemende teams.

Het was precies ingegeven dat er wat meer getoond moest worden in het derde kwart want dat ging razendsnel van start met korven langs beide kanten. Maar met een 8-5 diepten de Diamonds hun voorsprong nog verder uit. Inmiddels waren bondscoaches Detlef Elewaut en Johannis Schot gestart met enkele wissels door te voeren en die brachten dadelijk op. Onder meer Cédric Schoumacker liet zich opmerken met 2 scores uit evenveel pogingen. Het laatste kwart was weer duidelijk voor de Belgen met een 6-1 score en zo zag een flinke Belgische delegatie in de tribunes de Diamonds de maat nemen van Duitsland op de World Games.