12/05/2022
Stefaan Segers

Lees hier voor een kort overzicht!

In het weekend van 6-7-8 mei werden de terugwedstrijden van de eindronde afgewerkt. Op vrijdagavond was Joki, na de heenwedstrijd, nu ook in de terugwedstrijd de betere van RKC. Ze rondden mooi de kaap van 20 doelpunten en keerden met een mooie 20-14 huiswaarts richting Itegem.

Op zaterdagavond plaatste KC Edegem/Voorwaarts zich als eerste voor de promotiefinale door thuis KCOV te verslaan. In tegenstelling tot de heenwedstrijd stond het Edegems vizier deze keer wel op scherp. Ze verdeelden de groen-witte doelpunten mooi over 2 helften (ruststand 12-6) en namen ruim de maat van de Vorselaarse bezoekers!

In deze promotiefinale worden ze opgewacht door het Gentse Neerlandia. Neerlandia nam de maat van Hoevenen in een uiterst spannende terugwedstrijd met 14-12. Bij de rust had Neerlandia zich naar een mooie 5-puntenkloof gewerkt (7-2) maar Hoevenen liet niet begaan en vocht tot de laatste minuut in een poging om het tij te keren. Tevergeefs en dus mogen de geel-blauwe korfballers zich opmaken voor een wedstrijd voor de 3de plaats in de eindrangschikking tegen KCOV.

Neerlandia versus Edegem/Voorwaarts wordt dus de promotiefinale! Slaagt Neerlandia er in om bij de eerste kans te promoveren of hebben ze, net zoals in de zaal, een herkansing nodig? Of wordt Edegem/Voorwaarts de kampioen van Hoofdklasse 2?

Voorts hadden we natuurlijk ook nog de andere terugwedstrijden in de onderste regionen van HK2. Vos-SG Waas staakte jammer genoeg de strijd op voorhand en hierdoor kreeg Bornem een 5-0 winst toegewezen. In de laatste 2 resterende wedstrijden hadden we telkens dezelfde winnaars als in de heenwedstrijd maar de verliezende teams hadden wel duidelijk lessen getrokken uit die heenwedstrijd. Beide verliezende teams slaagden er immers in om de kloof kleiner te maken. AGO Aalst won met 19-15 van ATBS en Appels versloeg Sparta Ranst met 16-13.

Zondag 15 mei worden op RKC & Riviera/Deurne de laatste wedstrijden afgewerkt van deze eindronde. Hierdoor kan de definitieve eindrangschikking van Hoofdklasse 2 opgemaakt worden!

Op RKC

12:00   Plaats 11-12 Vos-SG Waas - RKC