16/10/2021

Het EK korfbal start op 25/10 en dus hoog tijd om de Diamonds individueel in de picture te zetten. Ontdek de achtergrond van zowel de gevestigde waarden als de nieuwe gezichten in het team! De komende week stellen we iedere dag 2 Diamonds aan u voor!

Ik ben Amber Engels, afgestudeerd als diëtiste en ik studeer momenteel nog verder in biowetenschappen voedingsindustrie. Korfbal speel ik bij Putse KC. Putse is een echte familieploeg, het voelt steeds als thuiskomen en ik amuseer me er rot. Vooral het plezier hebben met vrienden maakt dat ik graag korfbal speel. Tegelijk haal ik ook erg veel voldoening uit het spelletje zelf, ik ben erg competitief en wil steeds beter worden.

Dit is mijn eerste selectie bij het nationale team van België, alles is dus nog nieuw voor mij. Het is uitdagend en leerrijk om een eerste keer samen met al deze mensen te mogen trainen en ik kijk enorm hard uit naar het EK. Daarnaast ben ik ook erg blij dat ik dit avontuur samen met mijn Putse-teamgenoot Arne mag meemaken.

Zowel voor ons als voor onze club is het zo fijn dat we deel mogen uitmaken van deze selectie. Ik heb altijd opgekeken naar de Diamonds en stiekem droomde ik wel eens om er misschien ooit deel van uit te maken. ‘Hard work pays off’, zo blijkt. Een sportfiguur die deze quote voor mij belichaamt is Nafi Thiam, ook voor haar heb ik veel respect. Zij beschikt over de juiste mindset, terwijl ze wel steeds nuchter met beide voeten op de grond blijft staan.

Ik ben Lennert Impens, ik speel bij Floriant Merelbeke en houd van korfbal omdat het een echte teamsport is. Een fantastische groepssfeer zorgt altijd voor beter en mooier korfbal, het feit dat je vrienden voor het leven maakt, krijg je er bovendien gratis bij. Als klein manneke keek ik vooral op naar de spelers van de eerste ploeg van Floriant, later vond ik sportieve inspiratie bij topspelers uit de NBA. Omdat het voor mij nog maar het eerste tornooi is met de nationale ploeg kijk ik vooral uit naar de belevenis met het team op zich en naar wedstrijden spelen met de beste spelers van België. Als ambitie moeten we natuurlijk het allerhoogste durven dromen, voor minder begin je niet aan een EK in eigen land.

Verzamel tijdens het EK de individuele kaartjes van je favoriete Diamonds!

EK voorronde Diamonds:

maandag 25/10 - 19.45 België - Tsjechië