04/10/2021

NDN was de afgelopen jaren naamsponsor van de Topkorballeague en daar komt nu verandering in. Met het EK in zicht, wordt de focus verlegt en zal NDN voortaan de Diamonds ondersteunen.

PERSBERICHT: De Diamonds kunnen voortaan rekenen op de steun van NDN

Deurne, 4 oktober 2021

Neutraal Douaneagentschap Nelen (NDN) was de afgelopen jaren naamsponsor van de Belgische indoor Topleague competitie en daar komt nu verandering in. Met het Europees Kampioenschap korfbal in Antwerpen in zicht (van 25 tot en met 30 oktober), wordt de focus verlegt en zal NDN voortaan de Diamonds, het nationale korfbalteam, ondersteunen.

Ingeborg Nelen, zaakvoerster NDN, geeft aan waarom deze verandering er komt. “We zijn als NDN steeds erg betrokken geweest bij de korfbalsport en dragen die een warm hart toe, maar aangezien we als NDN “neutraliteit” hoog in het vaandel dragen, zijn we samen met de federatie beginnen kijken naar een nieuwe vorm van samenwerking want mijn vader, Jan Nelen, is momenteel hoofdcoach bij een Topleague team en het leek ons niet correct om dan nog als naamsponsor van diezelfde competitie verder te gaan”.

“We kwamen al snel uit bij de Diamonds, zij zijn immers het uithangbord van de Belgische korfbalsport in binnen- als buitenland. Er is al hard gewerkt aan het bouwen van een nieuw team met de nodige omkadering, maar er is nog zeker groeimarge en daar zien we sterke gelijkenissen met ons eigen bedrijf dat ook verdere groei ambieert in een internationale markt” licht Ingeborg Nelen toe.

“Deze samenwerking biedt ons mogelijkheden om samen met de federatie korfbal nog meer in de kijker te zetten” vult Jan Nelen aan. “Er zijn nog veel opportuniteiten en daar gaan we als bedrijf mee ons steentje aan bijdragen.”

Danielle Ruts, voorzitster van de KBKB, is uiteraard blij met de vernieuwde samenwerking. “Met de blijvende steun van NDN kunnen we mooie zaken realiseren, maar ook hun algemene inbreng is zeer waardevol. In gesprekken met hen zorgen ze er voor dat we zaken anders durven bekijken en bovendien biedt hun brede netwerk de nodige opportuniteiten om onze sport meer in de picture zetten in de bedrijfswereld.”

Over het EK korfbal:

Het EK korfbal voor A-landen wordt van maandag 25 oktober tot en met zaterdag 30 oktober in Antwerpen gespeeld.

De Diamonds ontmoeten in hun poule Duitsland, Tsjechië en Catalonië. In de andere poule zijn het titelhouder Nederland, Portugal, Engeland en Hongarije die onder elkaar zullen uitmaken wie naar de halve finales mag.

De voorronde-wedstrijden van het EK worden van maandag tot en met woensdag in het Boeckenberg Sportcenter gespeeld. Voor de halve finales en finales wordt er uitgeweken naar de Lotto Arena. Deze wedstrijden worden gespeeld op vrijdag en zaterdag.