23/01/2021

Op het digitale Gala van de Gouden Korf werd er ook aandacht besteed aan de zaalkampioenen 2020 en de eerste eeuwelingen bij
de clubs

De oudste korfbalclub van het land, Scaldis, heeft in 2020 het 100-jarig bestaan niet de nodige luister kunnen bijzetten en dat is erg jammer als allereerste eeuweling in de Belgische korfbalgeschiedenis. Ook de trofee namens de federatie kon nog niet overhandigd worden.

De volgende eeuweling in de rij is AKC. Zij hebben ook nog weinig zicht of 2021 het geplande feestjaar kan worden, maar ze hebben al wel een mooie website live gebracht met een tijdslijn die in beeld en tekst de hele historiek van de club weergeeft.

De zaalkampioenen 2020 werden de teams die op het einde van de reguliere competitie eerst stonden in de rangschikking en daar valt weinig op aan te merken want ze leverden allemaal een puike prestatie door quasi al hun wedstrijden winnend af te sluiten. Verdiende kampioenen dus!

Bij Vobako hebben ze op een leuke en corona-proof manier hun kampioenen in de bloemetjes gezet en ze maakten er onderstaand fimlpje van