07/07/2020
David Van den Bosch

IKF besliste om in 2021 de Europa Cup en Europa Shield competities te annuleren en te vervangen door een experimenteel format.

Deze beslissing kwam er na de verstoring van het internationaal programma en nadat verschillende Europese competities niet konden afgewerkt worden zoals gepland ten gevolge van het Corona Covid 19 virus. De doelstelling is om alle deelnemende teams competitieve matchen aan te bieden en om een meer professionele eindronde te creëren met de beste teams van Europa.

In de weekends van 7-9 januari en 14-16 januari 2021 zullen twee gelijkwaardige 'Challenger tornooien' georganiseerd worden met telkens 8 deelnemers. De winnaars van deze Challengers plaatsen zich voor de European Korfball Tour Finals.

Deze finaleronde vindt plaats in Nederland in het weekend van 11-13 februari 2021. Hier zullen 8 clubs aan deelnemen. België en Nederland hebben beide 2 rechtstreeks geplaatste clubs. Ook de kampioenen van Portugal en Duitsland zijn zeker van een ticket aangevuld met de winnaars van de Challengers.

Er zijn tijdens de finaleronde geen poules meer en er wordt rechtstreeks geloot voor de kwartfinales.