30/04/2020
Mercedes Van den Eynde

Corona stuurde heel wat benefietacties van sportclubs in de war. Geen mosselsouppés, spaghettiavonden, quizzen, tombola's of clubfeesten.

Maar in tijden als deze komt de creativiteit van de verenigingsmens bovendrijven. Online duiken ontzettend veel ludieke acties en activiteiten op die toch een beetje geld in de lade van een vereniging brengt. Online quizen, bingo's, thuistrainingen, voorleessessies, online optredens en ga zo maar door. Om al deze leuke initiatieven te bundelen start Trooper met het BENEFIETkot. De plaats om jullie activiteit te delen, inspiratie op te doen van andere verenigingen, vragen stellen aan elkaar of ervaringen uit te wisselen.

Deel en win

Maar er is meer. Trooper zat samen met Bancontact Payconiq Company. Zij gaan de inkomsten van de drie meest originele acties die aangemeld worden in de groep van BENEFIETkot verdubbelen! Hoe maakt jullie vereniging kans op deze geldprijs? Doorloop samen met je club onderstaande stappen en jullie maken mee kans op een verdubbeling van jullie opbrengst tot een maximumbedrag van 2000 euro.

1. Maak een Facebook evenement aan voor jullie online activiteit of actie en deel deze in de Facebookgroep van BENEFIETkot. De activiteit moet voor 15 mei aangemeld worden en voor 31 mei 2020 georganiseerd worden.

2. Wil je kansmaken op de geldprijs? Biedt dan Payconic aan als betaalmiddel. Registreer je vereniging bij Payconic moest dit nog niet het geval zijn. Is jullie korfbalclub klant bij BNP, HelloBank, Fintro, Belfius, KBC, CBC of ING neem dan contact op met jullie filiaal en zij brengen dit in orde. Hou er rekening mee dat een registratie 2 tot 5 werkdagen kan duren. Geen klant bij één van bovenstaande banken vul dan deze documenten in en mail ze door naar Payconic. Meer informatie over hoe je moet betalen via Payconic is hier te lezen.

3. Maak zoveel mogelijk reclame voor jullie online activiteit. Hoe meer mensen op de hoogte zijn van jullie evenement hoe meer geld ingezameld kan worden.

Alles nog eens rustig nalezen kan op deze blog van Trooper.

Bron: www.trooper.be