22/02/2020

De Belgische en Nederlands leeftijdsgenoten ontmoetten elkaar in Kasterlee in de heenwedstrijd van deze dubbele interlands.

De Belgische U17 en U19 beleefden een moeilijke avond tegen hun Nederlandse leeftijdsgenoten.

Bij de U17 was het lengteverschil aanzienlijk en de Nederlanders schoten een stuk scherper. Hierdoor stond het bij de rust 5-13 en eindigde de wedstrijd op 13-30.

Deze interlands zijn echter terug opgestart om naast de Challenge en de Word Cups en WK's meer leer- en meetmomenten te hebben tegen de beste speelsters en spelers in deze leeftijdsgroepen.

De aanvangsperiode bij de U19 gaf een ander spelbeeld. De Belgen liepen uit naar 6-1 na een goede 5 minuten, maar ze konden dit niet bestendigen en bij de rust stond Oranje al 10-16 voor. Nederland bleef uiterst efficiënt en kon ook meer herhalen, dus eindigde deze wedstrijd ook afgetekend met 18-36.

Op zondagnamiddag staan de terugwedstrijden op het programma in Dordrecht (Sporting Delta)