15/10/2019

De nationale U21 hebben op de openingsspeeldag van het EK met 13-20 gewonnen van Duitsland.

De eerste wedstrijd van een tornooi is het altijd wat zoeken en wil iedereen het beste voor het team op het terrein neerzetten. Kwam daarbij dat de match pal op de middag geprogrammeerd stond. Tegen een stug Duitsland vertaalde dat zich in een eerste kwart waarbij de Belgen maar een kleine voorsprong konden nemen (3-5).

In het tweede kwart ging het aanvallend moeilijker, men vond elkaar minder gemakkelijk en er werden niet altijd de juiste keuzes gemaakt. Duitsland liet België niet begaan en zo werd er gerust met slechts een kleine voorsprong (7-8).

Na de onderbreking werden enkele wissels doorgevoerd en liep de aanval een pak vlotter. Zo werd Duitsland op 4 doelpunten gezet en leek de rem er helemaal af want in het laatste kwart werd er nog vlot gescoord om te eindigen met een 13-20 stand.

Bij België kwam iedereen, buiten de geschorste Lars Huppertz, in actie en kwamen 13 van de 14 speelsters/spelers tot scoren.

Op de tweede speeldag wacht Portugal dat vandaag won van Hongarije.