16/09/2019
David Van den Bosch

De KBKB start komend weekend met het uitrollen van digitale wedstrijdformulieren in de competitie.

Er werd achter de schermen al lang gewerkt aan deze digitale (r)evolutie en nu is het tijd om dit in praktijk te brengen.

De digitale wedstrijdformulieren zullen er voor zorgen dat er geen boetes meer zullen moeten uitgeschreven worden voor het foutief schrijven van namen of voor het vergeten van bepaalde gegevens. Ook zal het niet mogelijk zijn om spelers op te stellen die niet speelgerechtigd zijn. Dit bespaart een pak administratie en geld. De wedstrijdbladen kunnen zowel op pc als op smartphone gebruikt worden.

Enkele jaren geleden werd de keuze gemaakt voor Twizzit voor de federatie- en clubadministratie. Dit platform heeft ons veel stappen vooruit doen zetten, maar we moeten uiteraard ook omgaan met architectuur van dit systeem. Hierdoor is een testfase niet mogelijk en gaan we meteen 'live' voor de ganse competitie. In het begin is nog mogelijk om eventueel papieren formulieren te gebruiken als back up.

De federatie beseft dat er veel inspanningen gevraagd worden van haar clubs, de vrijwilligers en de scheidsrechters. We zijn er echter van overtuigd dat dit een absolute meerwaarde zal betekenen voor zowel clubs als federatie. We zijn ons echter ten volle bewust dat we in de overgangsfase nu de eerste weken misschien eerst een paar stapje trager zullen gaan, maar dat de toekomst er mooi uitziet.