09/08/2019

De ochtend na de gewonnen halve finale zijn Julie Caluwé en Jarre De Ley de gesprekspartners van dienst.

“Een geweldig euforisch gevoel overheerst in de groep” geeft Julie aan. “Het leeft enorm dat we na de vorige mindere campagnes hier nu weer een plek in de finale behalen”. “Bij de spelersgroep werd de druk volledig weggenomen door de technische staf, maar nu na afloop van de halve finale beseffen we toch dat bij een ander resultaat het een heel ander gegeven zou zijn geweest. Maar we hebben een overwinning behaald en het beeld van na de wedstrijd in onze kleedkamer, dat staat nog op mijn netvlies gebrand” glundert Jarre.

“Het begon al voor de wedstrijd met een machtige speech van Jari. Dat was een zeer emotioneel moment en echt onvergetelijk” blikt Julie terug. “Ik kan moeilijk vergelijken met vroeger” zegt Jarre, “maar wat in deze groep leeft dat is toch anders dan wat men gewend was.” “Vanuit mijn perspectief hebben we nu niemand die er echt uit springt” vult Julie aan. “Met alle respect naar de toppers van voorheen en zonder afbreuk te doen van hun prestaties, hebben we nu een groep waar de resultaten moeten geboekt worden over meerdere pionnen en dat maakt de sterkte van ons team.”

“Dit moeten we gewoon naar de toekomst kunnen doortrekken” gaat Jarre verder. “Onze doelstelling voor dit WK is alvast behaald, maar nu moeten we durven de lat te verleggen. Eerst naar de finale en dan verder naar het EK in eigen land volgend jaar.”

Hoe beleven de Diamonds de steun vanuit het thuisland?

“Goh, ik heb pas terug in het hotel mijn gsm vast genomen want het was er nog niet eerder van gekomen. Dat ding ontplofte bijna van de berichtjes uit België maar ook uit Nederland” zegt Jarre. “We hadden het gevoel dat na het WK en met de mindere prestaties de interesse in het nationaal team sterk verminderd was, maar we hebben er blijkbaar terug vuur in gekregen en dat is uiteraard super leuk en hopelijk kunnen we hier verder op bouwen naar 2020 toe. Hoe zalig zou het zijn om terug een mooi gevulde Lotto Arena te hebben met dolenthousiaste supporters?”

Morgen wacht opnieuw Nederland in de finale van het WK.

“De coaches zullen wel met een plan komen en wij kunnen verrassen door het feit dat Nederland moeilijk kan inschatten met wie we gaan spelen” geeft Jarre aan. “Klopt en we moeten die wedstrijd gewoon met volle focus en open minded aanvatten en erg gedisciplineerd onze job doen en dan verwacht ik een leuke wedstrijd” besluit Julie.