03/08/2019

De Diamonds hebben gewonnen van Engeland met 27-13

De laatste wedstrijd in poule C kondigde zich aan als een fel duel en dat werd het ook want Engeland koos resoluut voor een agressieve achterverdediging. De Diamonds probeerden de kalmte te bewaren en goed naar oplossingen te zoeken. Dit resulteerde in een mooie 14-5 voorsprong bij de rust. De Engelsen gaven echter niet op en gingen het spel van de Belgen meer verstoren en de organisatie was wat zoek in het derde kwart dat uiteindelijk met 2-4 verloren werd. In het laatste kwart werd de Belgische bank ingezet en dat resulteerde in de meest productieve 10 minuten van de avond zodat er nog 11  keer gescoord werd.

België zo als groepsleider naar de volgende ronde waarin het maandag uitkomt tegen Hongarije dat vanavond een verdienstelijke wedstrijd speelde tegen China.

Doelpunten België

Heren

Verwerft 1 - Struyf 5  - Hardies 5 - Courtens 1  - De Ley 3  - Lemmens  1 - de Vogelaere 5

Dames