31/07/2019

De Diamonds nemen deel aan het WK in Durban (Zuid-Afrika) van 1 tot en met 10 augustus.

Na een reis van zo'n 24 uur, met een vlucht naar Dubai en daarna de aansluiting naar Durban, hebben de Diamonds goed bijgeslapen. De eerste volledige dag op Zuid-Afrikaanse bodem is het nog even alles uitzoeken, maar het kampioenschap kan nu echt beginnen. Van de voormiddag werd gebruik gemaakt om het nodige water en fruit aan te kopen, onder begeleiding want qua veiligheid is het echt wel opletten geblazen, en daarna werkten de Diamonds hun eerste training af.

Ondanks dat het winter is, is het aangenaam van temperatuur in de loop van de dag, maar vanaf 17u00 begint de duisternis in te vallen en zakken de temperaturen. Ideaal voor een goede nachtrust.

De volgende dagen houden we u op de hoogte via deze site en er volgt steeds een ochtendinterview met een terugblik op de voorbije dag met 1 of 2 Diamonds.

Donderdag 1/8 starten de Diamonds met de wedstrijd tegen Slovakije om 14u30 (zelfde tijdszone als België), gevolgd door de openingsceremonie.

Alle wedstrijden kunnen gevolgd worden via het IKF kanaal

Meer updates en foto's via de facebookpagina van de Diamonds

Voorbeschouwingen en interviews zijn op diverse media verschenen:

verslag ATV

verslag Sporza