07/06/2019

In een wedstrijd tussen de Diamonds en een selectie ex-internationals nam de 72-voudige Diamond waardig afscheid

Onder ruime belangstelling mocht David Peeters bij aanvang van de wedstrijd enkele mooie geschenken in ontvangst nemen en nadat hij zijn gepersonaliseerd shirt, geschonken door Bego Sport, had aangetrokken, kon de galamatch van start gaan onder leiding van ook afscheidnemend Ben Morel.

Er wachtte de Diamonds geen “walk in the park” want Davor Duronjic had een selectie van ex-internationals om u tegen te zeggen bij elkaar gebracht. De jonge Diamonds, met de record-international in de rangen, zagen de anciens op gelijke hoogte blijven in de eerste periode en op een zucht van de rust, schoot Nick Janssens de 11-12 ruststand op het bord.

Na de pauze diepten de ervaren rotten (goed voor 609 caps) zelfs de voorsprong uit tot maximaal 6 stuks en moesten de youngsters (204 caps) aardig aan de bak om de kloof te dichten. In de slotfase wisselde David Peeters van team en kreeg hij een staande ovatie bij zijn applauswissel. Nog niet einde verhaal Peeters want zijn teamgenoten en coach Eddy Van Hoof stuurden hem iedere aanval terug het terrein op want de Diamonds hadden de kloof gedicht en zelfs een voorsprong genomen.

Op zijn gekende wijze en met 2 loepzuivere schoten zette David Peeters eigenhandig de puntjes op de i en zorgde dat deze galamatch op 26-26 eindigde tot dolle vreugde van het publiek!

Traden aan bij de ex-internationals:

Heren

Davor Duronjic