01/06/2019

Onder een stralende zon heeft AKC/Luma de U19 finale tegen Boeckenberg gewonnen

Finale Belgisch kampioenschap U19: AKC/Luma - Boeckenberg 17-16

Op de mooie infrastructuur van ASKC ging de U19 finale van start onder een brandende zon.

AKC/Luma sterk van start met een doelpunt van ver in de eerste 2 aanvallen, maar kon dit niet vervolgen. Via een strafworp en een doelpunt op afstand stond Boeckenberg weer op gelijke hoogte na een dikke 10 minuten wedstrijd. Daarna veel fraaie korven en een aantrekkelijke wedstrijd waarbij er om en om gescoord werd. Halverwege, na een drankpauze, liet Boeckenberg na te scoren vanop de stip en terug op voorsprong te komen (6-6). Amorgaste met een erg mooie doorbraak tekende wel een doelpunt aan en zo was AKC/Luma gelanceerd en liep verder uit naar 9-6. Beide teams gingen verkoeling zoeken bij een 11-7 ruststand.

Na de pauze het momentum even bij Boeckenberg dat via een slim uitgespeelde vrijworp en enkele strafworpen, voor foutief afgestopte doorbraken van de dames, kon terugkomen tot 12-11. De gelijkmaker hing in de lucht, maar het was AKC/Luma dat terug overnam en naar 15-11 uitliep. Het tempo ging daarna uit de wedstrijd, de warmte had haar invloed. Boeckenberg bleef er in geloven en knabbelde gestaag de achterstand weg en zo stond het plots 15-15 met nog 5 minuten te spelen.

De toeschouwers kregen een spannend slot van deze U19 finale waar nog langs beide kanten gescoord werd, met steeds AKC/Luma dat het eerst kon scoren en zo de winst naar zich toe trok en de beker in ontvangst mocht nemen.

Foto Wim De Bruijne