30/12/2018

Op de laatste dag van de Korfbal Challenge kwamen de U19 en de Diamonds in actie.

U19 België-Engeland

De U19 hebben hun eerste wedstrijd van de dag gewonnen van Engeland met 13-8 (2x15 min).
Bij de rust werd het verschil al gerealiseerd: 7-3.

U19 België niet opgewassen tegen Noord.

De Belgen startten wel goed met een 2-0 voorsprong, maar vanaf 3-3 werden een aantal open korte kansen niet afgewerkt en liep Noord uit naar een 4-7 stand bij de rust.

In de tweede helft zette Noord bij 6-8 een tussenspurt in naar 6-12 en wedstrijd gespeeld. Eindstand 8-15.

U19 België-Tsjechië

U19 sluiten Challenge tornooi af met een vlotte zege tegen Tsjechië. Bij de rust stond het 7-3 en de wedstrijd eindigde op een mooie 15-8 overwinning.

Chinese Tapei-Diamonds

De Diamonds hebben hun laatste wedstrijd op de Challenge gewonnen tegen Chinese Taipei. De Chinezen begonnen in hun sterkste opstelling aan deze geladen confrontatie.

De Diamonds brachten voor de rust erg dynamisch spel en wisten vlot te scoren zodat er gerust kon worden bij een 11-15 voorsprong.

De eerste treffer na de break kwam uit Belgische handen, maar daarna was Chinese Taipei dodelijk efficiënt en bij 16-16 alles te herdoen.

De spanning begon te stijgen in het laatste kwart, de kansen en afwerking zakten echter weg. De Diamonds maakten een 21-20 achterstand goed via Jonas Lemmens en Dimi Isenborghs en haalden zo de zege binnen. Eindstand 21-22!

Doelpunten:
Famke Wuyts 1,Tess Mathis 2,Jari Hardies 3,Jonas Lemmens 3,Lars Courtens 4
Shiara Driesen 3,Christophe Hellemans 2,Liesbeth Bollaerts 1,Julie Caluwé 1,Dimi Isenborghs 2