12/07/2018

De druk is van de ketel! De Belgische U21 hebben een uitstekend resultaat neergezet tegen het stugge Chinese Taipei in de halve finale van het WK U21 in Boedapest.

In het eerste kwart kwamen de Belgen aan de leiding, maar zagen op luttele seconden tijd hun 2-6 voorsprong slinken tot 4-6. In het tweede kwart kon de voorsprong verder uitgebouwd worden tot 4 stuks : 8-12.

Het derde kwart was erg lastig, met verschillende fouten die met een strafworp werden afgestraft en de voorsprong slonk een beetje (15-18). In het laatste deel van de wedstrijd maakten de belgen een stevige vuist en ging Chinese Taipei met de billen bloot. Met een duidelijke 17-25 werd finale bereikt. Een belangrijke overwinning met het oog op de Wereldrangschikking!

De organisatie bekroonde Tine Pirquin als speelster van de wedstrijd.

Doelpuntenmakers en doelpuntenaandeel:

Axel Van Genechten (3)/doelpuntenaandeel 4